fredag 18 september 2015

Tårarna rinner

Din tröga idiot!
Vem kör med all kraft rakt in bak på en rullstol 
Personen skriker av akut smärta 
Tårarna far ner i knät 
Frågar någon Något? 
En ursäkt från gubben som körde på? 
Nej!!! 

 I tårarna frågade någon
 "vill du ha hjälp?! 
 Kan inte prata pga smärtan
En kniv rakt in i ryggen 
som ger strålningar ner i benen 
ut i armarna och upp i nacken. 
Ingen mer frågar

är nu lämnad i kön på Ica
 Aldrig någonsin har jag vart med om sådan empatibrist 
 Det var jag som grät 

Sitter nu i soffan i fosterställning
och svårt att andas
Det gör ont 
som en molande, domnande känsla i nacken
Att ingen brydde sig
så gör inte jag 
inte ens i närheten

Blir rädd att samhället är så egosentrisk
Ingen empati
Däremot är människor snabba att döma
att peka på vad som är fel hos andra
Ingen vill läsa om tråkigheter
sjukdomar
Cancer

Många säger att dom inte vet vad de ska säga eller skriva!
Att det är jobbigt att läsa om elände!

Tänk, tänk att om man kunde byta skor med varandra?!

Män få känna på PMS, graviditet
Kvinnor få uppleva
(mer okotrollerad utlösning)
Att nån som tycker att det är svårt & jobbigt att 
läsa om en vän, familjemedlems resa
Att just den personen kan få uppleva konstant smärta 24 timmar
om dygnet.
Läkare att få känna/uppleva det patienten känner

Mycket tänk om...
Klart att jag bli ledsen 
Många gånger tänker jag att sluta bry mig
Går faktiskt inte
Skulle absolut inte kunna gå & lägga mig med det 
på samvetet

Foto: Jag


Snälla rara ni fina människor
Tänk en gång extra när nån sitter och gråter dubbelvikt
Gå inte bara för bi
Eller nonchalera helt
Jag ska tänka på att ännu mer hjälp
Tro på kraften
Gemenskap
💖

Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...