fredag 11 september 2015

Slut på vardagar denna veckan

Hemkommen
*andas in & andas ut*

Foto:Jag


Sitter utan för #Ica
För om jag tar mig de sista biten hem...så är det disken, tvätten, fixa nåt att äta(har inte hunit det än) Göra iordning för resan i morgon.

Från centrum i väntan på bussen hem började jag skriva dagens första inlägg.
Var nästan färdg, bussen kom. Jag slog ihop min surfplatta.
När jag tar upp den igen på bussen. AV nån anledning trycker jag på backspace.
Allt försvann
*Poff*

Efter en natt med knappt nån sömn, hade jag somnat in på småtimmarna. 
Vaknade 05.12 av en fruktasvärd smärta i ryggslutet. 
Svårt att gå, fortfarande ont på vänster sida.
Ligger var till larmet går 07.30
Klockan 08.03 ringer vårdcentralen upp, jag berättade om går kvällen och dagens symtomer. En tid klockan 9.20
Perfekt
Körde Bus till uppsammlingsplatsen för hans buss till friflufsdag.
Sen ner mot cenrum- med mössa, vantar, halsduk.
Tur kommer en buss lagom som jag åker med.
Tack

Vårdecentralen
Jag berättade vad jag tro om inflammation och att jag blev rädd.
Nämnde att Om, om min mage hade klarat diklofenak hade de absolut hjälpt.
Nu i 7 veckor har jag haft muskelinflammationer om vart annat.
Så detta är ett sett nog för min kropp att be mig Pausa.
Som jag inte har hunnit ännu
Hon rekommenderade en snällare antiinflammatorisk medicin.

Nu för 5:e dagen i rad till #Apoteket

Nu kom mössan på igen, fast solen skiner - kallt
Huvudvär + allt det "vanliga"

Ringde från endokrina - Provtagning september/oktober.
Önskar så att cancern är under kontroll och fortsatt behandling. Hålla Lund ute så ofta som möjligt.

Igår lämnade jag in min mors pärlhalsband för vädering, för att rusta upp dom
Två halsband
Två armband
Kostar 300:- Per halsband

Dom ringde nu...Tyvärr var dom ej äkta.
Blev otrolit förvånad, då dom är tunga, vackra.
Det han berättade var att man krossa pärlemo, sen juter man dom.

Kommer behålla dom i affektionsvärde. Klart få jag in ett överskott av pengar, gör jag iordning dom alla utan att blinka.

Nu älskade september tar jag helg och är tacksam för sol och värme i morgon 
( alla andra dagar med)

Med er vid min sida är livet 

Älskar mitt Bus, sol, mat, godis och mitt hem



Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...