söndag 13 september 2015

Order Förlåt

Vad betyder ordet Förlåt för dej?

Har undrat varför jag förlåter onda handlinga, psykisk-/fysik misshandel.
Nära släktingar, bekanta och vänner vem som... kan sätta djupa sår & lämna stora öma ärr.

Berättat en del vad jag & min kropp vart med om.
Är den första att erkänna 
att jag inte var snäll mot mig själv, genom alkohol, cigratter, slagsmål.
utsätta mig för fara, genom att vara godtrogen. 
Jag tränade också ibland sex dagar i veckan, och vilodagen var en runda runt sjön med en ryggsäck med stenar för vikten 45.
Började med boxningen, som blev en stor passion i mitt liv. Blev snabbt coach, älskade att köra tuffa pass och vissade mer än gärna 90 armböj.

Följt med folk hem för efterfester.
inte haft respekt för mig själv, trodde jag ej var värd mer än 
Hårda tag
Sökte förbrilt kärlek, trygghet. Önskade så att just denna personen kan ge mej den stora kramen som jag sökte efter. En famn att krypa upp i

Vad hände?

Än idag gör "vänner" saker som ej är ok varken för mig eller rikets lagar.

Jag sitter gärna med dej att höra vad du har att säga, lyssna på dina bekymmer. Tycker det är fantastisk när det "klickar", och att allt faller på plast. Att få just dej att säga dom orden du behöver höra från dej själv.
Även om jag guadia dej fram
Behöver du hjälp gör jag allt jag kan & mer. Om så ringa samtal, hitta rätt person.
Klart jag gör detta, med glädje.
Bli tacksam om en relation är att ge och få
Inget jag kräver, något jag uppskattar

En sak jag kräver är...
Respekt, ärligthet

Få du för dej att ljuga om att du gjort framsteg
hur ska jag då kunna hjälpa dej, när du ljuger för dej själv & andra?
Erbjuder hjälp, sen när tiden är inne - inte ett ljud, ingen ursäkt(du hade knnat säga att du ej vill, hellre det än lögnerna)
✴Få för dej att skrika på mig för att du är arg på nån annan & sen anklaga mig för ✴egocentrisk
✴börja ljuga om mig för andra
✴ljuger om min son
✴är elak mot min son

Kommer det ingen insikt rån dej eller förståelse av min tystnad
*idag avslutar jag relationen

För att jag ska kunna leva med min kappsäck, mina sklett i gaderoben... måste jag gå vidare.
Många saker, personer återkommer då & då i livet. En påminnelse på besvikelsen.
Ibland känns det som om kniven du satte i min rygg är kvar, när jag möter dej, vrids kniven ett halvt varv.
Jag förlåter dej!
kan till & med hälsa på dej
Gör det för att jag ej ska vara bitter, att ej gå sönder.

Tro inte att min ödmjukhet, mitt leende är svaghet, eller en saknad efter ditt svek
Jag ber många gånger om ursäkt åt andra, för andra - Måste minska på detta 

Glömmer jag sveket? 
Förhoppningsvis en dag
Just nu så är det kvar

En person har jag inte lyckats att förlåta...
Mig själv
Foto:Jag
💖En påminnelse varje dag, att om jag ej tagit de kliven i livet, valde just den vägen
Hade jag ej suttit här nu i soffan med min fantastiska Prins.💖

Förlåta betyder inte att jag glömmer
Förlåter för att vi är männsikor med låg hjärnaktivitet
Förlåter för att morgondagen bjuder på ett leende

Ett förlåt kan betyda en nystart- Vi gör fel, säger fel
Stå för det, lägg inte ditt misstag på andra.
                                      Låt inte andra säga förlåt för dej

                                                          Säg förlåt





Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...