onsdag 23 september 2015

Ge inte upp

Vad innebär det för dej?
Är det när du försöker få nån att förstå din situation, du överförklara - Du ge upp
*Ingen lyssna
Försöker kliva upp ur sängen, går inte att öppna ögonen - Du somna om
Att slutföra dina studier med alla dess svårigheter runt dej - Du tar examen
Försöka att bli med barn, missfall,missär, hopplöshet - Du bli förälder
Få hjälp, med vardagen, smärtor, hjälpmedel - En bättre duglig vardag

Att ge upp ett tag är ett måste ibland för mig - för att få sorgen, ilskan omvandlad till energi som sätter ett steg i rätt riktning.
Vad jag menar är att just då där allt rasar
hopplösheten, kaos i tankarna, vet varken ut eller in. 
Vilket håll ska jag gå, vad vill jag nå?
Sen...kanske det händer att något gör situationen värre, känslomässigt eller 
Hamna i soffläge, försöker få rätt på vad som hänt, ska jagaccepterat att bli behandlad så här?
Absolut NEJ!!!
Då kommer allt som vart nu, till att ta tag i det med rätta tag 
Jag hittar nummer & även mobilnummer till ex. chefer.
Slåss för rättvisan ska få komma fram
Tyvärr många gånger i min frustation för förståelse, ges förmycket information ut.
"Mitt filter funkar inte som jag önskar!"
Så det jobbar jag på!

Fast att hålla på i samma tempo i veckor upp till månader sliter en itu. Detta vet Dom som är fler...som vet hur en ska förlora.

Slutar jag att få förståelse?
Att rättvisa för liv ska bli ett måste
Absolut nej!
Jag är drivande, söker information, vill hitta lösningar, vill ha rättvisa
Bry mig inte alltid om auktoritär - Gör du fel även som överläkare, ska du ha det berättat.
Få gånger har jag fått beröm för att jag ge lika värde på människor, sista gången av en överläkare.

Att ge upp är en känsla när hopplösheten är där.
Betyder inte att livet är slut.

Att livet är slut betyder inte att ge upp

foto, lånad



Kanske ger du upp en dag, lägger allt åt sidan - alla måsten få vänta
Kryp ner och krama kudden fäll en tår eller två

Att tillåta att bli arg, besviken kan ge att du sen kunna skratta och le

Du kan
Du få
Du är bra

Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...