måndag 28 september 2015

Bli så trött...

Som skrivet innan har jag en oro att tumören har fått nya tag och krafter.
Har fått Asafi, svårt att prata (stammar och glömt enkla ord), skriver fel och tokigt (blanda bokstäver)
Huvudvärk(som bihållsinflammation)

Idag måndagen den 28.e Okt
Ringde jag endokrina, och vårdcentralen.
Vårdecentralen (Vc) sa
"Finns inga mer tider idag, lämna meddelande till din läkare
Endokrina-återkom med att vc måste ta sitt ansvar och utreda mig
Dom kommer själva lägga till extra prover inför mitt besök till dom
Ingen ringde från Vc.

Tänk om Endo, kunde ha också ringt Vc, nu sitter jag här på sida 1 igen.

Det som gör allt jobbigt att jag känner mig dum på riktigt, då jag ej kan hitta de enkla ord som ex. hemma, badrum.
Stammar mig fram, känns som en ansträgning i kroppen.
Har ramlat utan att ens märka det- "vaknat" att jag har bulor, och smärtsam axel.
Detta har vart som värst de två senaste veckorna.
Har jag kraft nu att jaga,trycka på att vc ska ta sitt ansvar att lyssna på mig?!
Orkar man hur mycket som helst?

Satt idag och ringde runt, mailade många.
Det gav ej mycket slutresultat
Mest dåligt samvete-att jag ej orkar slåss för mig själv

Märker hur kroppen förändras till det sämmre, söker hjälp-öppna mig, jaga vården, kämpa att få tillbaka min värdighet.
Se till att försöka bromsa förloppet-Går inte själv

Om jag kunnat välja att ta bort min vänstra arm för att bli frisk-utan tvekan
Nu kan jag ej välja-så snälla hjälp mig att låta min kropp vila och få andas
Ett hopp om att se en verklig framtid med familjen
Inte sitta här och skämmas för att jag ej kan få rätt person att lyssna

Ett måste är att slåss  för mig, min kropp och min själ-en framtid med denna kropp
snälla snälla...
Ber om gehör ett svar på mina rop

Tyvärr om något ska ske måste jag ofta se till att allt ordnas
önskar bara att få ha öron som lyssna

Ge inte upp!
svårt att lyssna på sina egna ord
Jag ger aldrig upp
aldrig

En ny morgon väntar-med sonens habilitering

Puss

Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...