söndag 25 juli 2021

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk....

Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer och komplikationer.

När jag för ca 5 år sedan opererades i högra axeln. Vakna upp i från narkosen....sen kommer det smygandes smärta efter smärta. Fråga mig själv hur jag ens kan leva 1 dag i dessa smärtor. Som nu när det ej  är inbrotten av min version och mål och drömmsar....är jag fast i systemet, med hemtjänst,vård. De är lika med hemvård. Glömt bort mig, sänder dom *som inte ens vet vad det är för medicin hon kommer för att ge. Påstår också att hon ej kan läsa vad det är för hjälp hon ska ge.

Vilket är då oerhört illa, om att ej kunna läsa. 

Jag bad henne att gå och då hinna läsa på till nästa besök.

Vad händer? 

Kraften dras ur mig, armarna blir så tunga att mobilen är svår att hålla kvar.

Nästa dag...I 90 min kämpade jag att hjälpa V med morgon rutiner, tillslut är jag utmattad o ber henne intill 20 gånger att nu få hon som alla andra gå efter insatserna. Då ljög hon till kollegor att jag ej Hjälpte henne....fast det var tvärtom. Hon klarade ej av att följa instruktionerna bilder, kollegor som berättar fast samma där, så vägrade hon att lyssna o ta in.

Varför ska jag då slita ut mig o sen själv behöva hjälp....ska jag hjälpa dom fast jag är slut. ~Det värsta är deras lögnerna. Lögner om att jag ej hjälper dom, att dom gjort allt....ändå så är det en sjö av insatser som ska göras att bara nämna dom och försöka komma ihåg alla när jag är mitt i hög smärta som behöver då all min fokus. 

Sänder och boka in personal som bryter ihop för att dom ej kan eller vill följa riktlinjerna för hygien och rätt medicin.  Vilket speciellt ett tillfälle då E kom en lördag morgon och han hade aldrig varit hos mig innan. Gjorde alla insatser och tog tvätten Sen frågade han mig om jag behövde hjälp med något. Vilket bevisar att det går att komma hit utan att jag måste dräneras och hålla deras händer, tala om för dom vad dom ska hjälpa mig då jag har minnessvårigheter. Absurt! Att de ej respektera mig, mitt hem och alla som bor här. Följs riktlinjer av kränkningar, hot....om du ej....så går jag nu! Ofta är oron att ens få den hjälpen som ska ges då de avviker innan full mediciner. Som astman,  först ventolin vänta 15 min sen innover och spriva.  Med Vortex, PEPEN 3*7, ändå så kallade uskor ej kan ge mig den delen utan varje gång kräver att jag ska guida dom. För dom måste tänka. Vad är det dom ej fatta? Har jag hemtjänst för att eller för att få en värdig vardag! Ta förgivet att Du kan och få duscha varje dag. Dom gånger som är i mitt beslut är långt ifrån vad jag gjorde innan. Däremot tar det oerhört mycket kraft för mig så min kropp fysiskt ej klara varje dag. Behöver den till vardagen som att laga mat, vilket jag verkligen vill  ge mina anhöriga. Sen ...


När ej medicin ges, uppdragen utförs ej. Som igår lördag medicin 8.00 och 10.00 gavs till mig....sen 14.00, 16.00. 18.00. 20.00, 21.00 och 22.00 Vilket leder till kraftiga buksmärtor, tårar, svett, muskelsmärtor, bindvävnaden, kunna skriva, prata, äta, toaletten...saker som du kanske kan göra utan att ens känna att det skulle kunna ta kraft ifrån dej. Jag vill uppmärksamma dej, er hur EDS kan förstöra en kropp.

Lever ihop om att ej hålla med läkare som nu gett mig 4 år kvar...om stressen fortsätter med vad 2 andra sagt är ren misshandel. Därav jag känner att jag måste ta bort det negativa i mitt liv,  det svåra är att få Dom att fatta vilken situation jag är i, sluta tänka på era behov. Det är orimligt att tvingas anpassa mig efter varje personal behov, speciellt när det krävs.  Psykisk ohälsa, depressioner....Ingen ödmjukhet...Säger att dom ej borde jobba, kommer ej ihåg något ifrån skolan, som uska veta vad.


Längsta inlägget 


Fick attack för förra veckan, onsdagen o nu i denna veckan jag, är misstänkt för hjärtattack, Stroke.

Har redan hjärtfel nu i båda kammarens segel.

Hatad

Bortglömd 

Avskydd


Jag älskar iallafall mig



Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...