torsdag 10 september 2015

Finner Inga bra ord för dena veckan... Inga nya

Hur ska jag ens kunna sammanfatta alla känslor och upplevelser denna veckan.
Foto: L.L

Jag har kännt stort behov av att hitta en dag att vila och hitta kraft till den 12:e då jag ta min son på mini semester, till en stor djurpark.

Inte en enda dag har jag kunnat vara hemma och bara få ren vila. Pga efter en resa som i helgen ger komplikationer.

Be redan nu om ursäkt att detta inlägg kommer inte vara annat än rörigt.
Förlåt!

I måndags träffade jag min nya läkare för 3:e gången.
Samtalet skulle innehålla hjälpmedel för min mage, som påverkar allt.
Pratade mediciner...
Min kropp  är i behov av smärtlindring då jag är i konstant smärta.

Enda gången jag vart smärtfri, var ett par timmar efter min axel operation.
Då man "rensade" lite och tog bort en bit av nyckelbenet.
När smärtlindringen och bedövningen minskade...
Kroppen började gå tillbaka till sitt ursprung.
Konstig känsla att nu hela kroppen började säga i från.
Skakningar, myrkrypningar i kroppen, en känsla av att kroppen var full med nålar, så varje gång nån rörde mig eller jag rörde mig själv, då kom en obehaglig smärta som gjorde att jag ville krypa ur mitt eget skin.
Ryckningar som påminner som en TENS-maskin som går på fullt.
Ett ljutande i örat.
En molande smärta, värk i alla musker, smärta inne i sklettet.
Hjärtat slå volter
Dag 1
Detta var bara början på att bedövningen började lossa helt.
Min första tanke var Hur 17 klara jag alla dagarr så här, sen skov på detta?

Jag måste, det är jag, jag överlever. Tyvärr har jag fått jobba för allt, eller offrat mycket.

Skakningarna och nerv/-muskelryckningarna har ökat radikalt de närmaste åren.
Döljer med att spänna kroppen, hålla ihop allt, "prata" med kroppen i samtal.
Det svåra är att det även sätter sig på rösten, och låter som jag är jätte stressad eller nervös.
SÅ... Ny prövning på medicin som hoppas hjälpa.
Mmmm... Jag har haft kraftiga smärtor i brösten, så pass när smärtan hugger in, klämmer/trycker jag ihop från två hål. Gör galet ont.
Nämnde detta för endokrin läkaren, som har hand om min cancer som sitter bakom/på hypofys.
"Har du ont om 1 vecka bör du söka hjälp!"
Detta var över, långt över 1 år.
Har inte vågat, vill inte mammografi. Kan tänka mig ultraljud, fast ofta vill läkare inte ens rekommendera detta.
Skamm, pinsamt... Avskyr att "nya" saker poppa upp.
Min läkare i måndags...
Lyssnade och förstod, sa att skamm ska jag inte behöva känna.
Hon bokade tid för ultraljud.

En sak... Check!

Fått värmevantar äntligen efter, egenremiss, tjat. Till slut ett tillfälle.
Fast...De var så stora att dom ramlade av mig.
Lämnade in dom för ny storlek.

Telefonen gick varm...så passa att jag klickade bästa vännen. Då skyddat nummer ringde, han inte säga att det ringde i luren.
Förlåt igen Gummangumma



Tisdagen
Besök med ännu en ny arbetsterapeut - Nya Otroser
Ner för att hämta gossetofflor som hjälpmedel







Ringde Vc för att informera att läkaren glömde skriva ett recept ( sen apoteket igen) - samtidgt berätta ja att det vart skummt med kisseriet.
Bladder 47ml - Toppen
Stickan  2+Hb(Blod) och 4+Vita blodkroppar
"Läkaren ringer dej i morgon"

Onsdag
Hon ringde
Antibiotika
Apoteket

Sen idag fick min son en tid till tandhyginisten
Höjning av medicin
Apoteket igen...

själv klart skriver jag ej ner allt från denna veckan, då skulle tangenterna lossna :)

Skyndade oss hem för att hinna andas och vara...

Pasta & Köttfärsås, med morötter, självklart Permesan på ovan...
Äntligen sitter jag ner
Efterrätt, kanske lite To Much...Behövde gotta ner mig i påsen


Måste vara tråkigt att läsa detta idag, om ni läser.
Har ni kommit ner till denna text.
All kärlek till er, för Ni gör att jag se ljust. Ni hjälper mig att le, att skratta.
Känner att ni tro på mig.

Idag blev det att tömma skallen så att fredagen kan få bli fredag. Framör allt att inte skoven efter denna veckan och resan i helgen slå ut för för länge.
I hope


Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...