onsdag 16 september 2015

Tankar, vänskap

På måndag den 20 september
I fyra dagar ska jag vara inlagd på Lunds Unisvesitet. Att många gånger få stor besvikelse på "vänner" som erbjuder att hjälpa till för att operationer, eller som nu när jag behöver åka till annat sjukhus.


Förra året svek två personer mig inom 3 veckor. 
En av dom T frågade till och med om jag ville ha hennes hjälp.
Mitt svar blev " Jag behöver sova på saken , då det inte händer ofta!"
För att vara säker så skaffade jag(trodde jag) en plan B, genom att fråga C, om hon kunde hjälpa till om ej T stå för orden.
C svarade inte på varken sms eller telefon samtal.
Besviken & Ledsen


Tre dagar innan planerad OP, så träffade jag T. Hon hade all möjlighet att säga:
"Jag vill inte vara till hjälp!"
"Jag orkar inte!"

Vilket ärligt svar som helst hade varit bättre än tystnad
Jag hamnade på IVA i tre dagar, ensam.
Sen tre dagar på avdelning
För en operation där man bli hemskickad samma dag, inte jag!

Sen plocka T bort Mig på FB!
Idag låter det patetiskt när jag skriver
fast idag så om nån tar borten på FB betyder det att avsluta en relation.

Det kan jag leva med, OM jag hade gjort fel. 
Om jag hade behövt be om ursäkt!

Foto:Jag

🔗Känner mig som en vildhund
som ej få det hon färtjänar
Eller få jag?
Önskar inget annat än
att få se min son växa upp
Är helt klart fånge i min egen kropp
Vill så mycket🔗






Sen...
För några månader sedan... hände det igen.
N skriker på mig för att hon är arg på en man
jag be henne sluta skrika på mig.
Enligt N har hon all rätt att göra det då hon är arg på Han.
Sen är jag egosentrisk!
Hummm... när jag inget annat försökt att bygga upp henne
att hon ska stå för sina känslor.
Nån vecka senare märker jag att hon plockat bort mig, hon med!

För mig är vänskap ge och få, som Alla relationer.
Att jobba på att förbättra, och utvecklas.
Jag har en mentor för utvecklingen av EDS
utan henne vet i 17
vart jag stått idag
Hon är min syster från en annan Mamma
Livet bli lättare att kunna skratta med gläje
i magen
Tack Gumman ❤

SÅ...
Ja, jag är ändå orolig att inte kunna åka ner till Lund. 
Nu har jag ingen plan B.
Slutar att be om hjälp, eller stöd... att finnas.
Mår illa av tanken om att ej kunna åka ner
att behöva avboka inläggningen.
Som min kropp behöver!

Klart jag undrar vad jag gör för fel för att få den behandlingen?!
Försöker tala om när jag bli sårad, ledsen eller tacksamhet.

En elak handling 
Behöver minst fem positiva handlingar

Tyvärr i vissa perioder blir det tvärtom...
Att många kommer med pekpinnen, eller piskan
När inget annat än ett vänligt ord behövs, en kram


Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...