lördag 20 februari 2016

Identitetkrisar

Mitt liv faller ihop på insidan.
Sedan december har jag haft skov, som just nu fortfarande är kvar.

Assistans LSS:
Med en förklaring från ett assistansbolag i Malmö- vad det innebär att ha Assistans
(Det var långt ifrån vad jag fått till mig innan.)
Samma när det kommer till hemtjänst som jag avfärdat i många år, För att på grund av felaktig information
NU fick jag förklaring vad det kan innehålla, innebära...
nu ett möte med Kommunens Lss om hemtjänst ska diskuteras...På Måndag 22/2 & Tack för att det blir ett hembesök
Så nya dörrar öppnas, alla samtal mellan kommunen, försäkringskassan, arbetsterapeut.
Fram och tillbaka, försöka få dom pratar direkt med varandra.
Sen få jag information att Adl bedömningen måste vara inne innan den 23/3. Kan ha varit 23/2 det märker jag. vilket som
Min ansökan, min läkares utlåtande kom in i november.
Att vi/jag ej få Nån att göra bedömningen bör ej straffas.fanns ingen AT för bedömning tillgänglig innan.
Så...
AT. Sänder ett sms att ha en tid den 23e.
*Men hallå?*
SMS att just den dagen ska ansökan/bedömningen vara inne.
Hon ringer upp...
"Jag har inga andra tider, det Är tajt nu !"
-jo fast detta är min chans annars avslag.
*Magi*
Fann hon en tid den 1 mars.

Stressade för att fixa naglarna till 13.planerat
"Förför har du ej ringt? "
-va???
Jag har ju tid kl 13.00
Nu har det gått en timma och ingen förändrat
kl:15,45 Räcker en promenad som över fick jag komma fram. Jag var så utmattad redan att åka från salongen till CLV behandlingen sker och sen tillbaka till salongen, nä.där satt jag som en mupp i 2 timmar.
Hon är värt att vänta på💅

Bestämde att Nu få det vara för denna dag - hem med Fredagsmys!
Hemmavid lite pyssel
Med impuls tog jag upp oss upp till Stormarknaden. Inget bra alternativ för idag...
Lämnade in surfplattan på service
Tog bussen hem 20,20 - båda utmattade
Efter sonens önskemål blev det pizza

Vaknade idag med värk och smärta, har mer än väl svårt att prata, röra och ens lyfta en läm.
Idag har jag ändå mellan powerrnapen,tvättat, städat, fixat mat spagetti och köttfärssås 😃
Absolut knappt inte mer.
En sak... 4 kg ner IDAG!  Så som min fysioterapeut säger lägger min kropp på sig vätska i vävnaden.
(Få se vad som sker nu)

Nu med tunga andetag och högmuskelsvaghet har dagen varit tung.

Vid 22-tiden kom migränen som ett brev på posten 💌
Däremot lättade det andra, Så tog tag i köket, golvet, tvätten.

Fast idag känns mitt gnäll patetiskt, löjligt,  överdrivet....
Sänder a ett sms för att kolla läget också se om vi kan hitta på något bara hon och jag  (inte hänt )
Då brister hjärtat - hennes mor har gått bort
Skrev i förslag vad hon kan ha mig till, kanske vill hon vara hemma och bara vara med sambon.
Finns inte tillräckligt med ordet eller bra ord till när en när lämnat oss💔
Att hon verkligen ska veta att jag finns när som, Ärligt 💙

Så med sorg och böner till att peace kommer...detta var de sista som behövdes till hennes hjärta😯
Älskar dig syster Yster💋💋💋

Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...