fredag 5 februari 2016

En nya dag..

idag blev ej som planerat
klockan 9 ringde Busets skola, jag hade glömt att sjukanmäla. Fast som hon sa av min mail i går,fanns stor chans att han inte skulle kunna komma idag,
Jag bad flera gånger om utsäkt. Bus vaknade vid 11. så jam behövde verkligen vila-
Bestämnde mig att kliva upp
OJ, att bara kampen att resa mig upp var tuff och svår
En pulserande,varm känsla i fötterna, som gav en obheglig känsla och smärta specielt i tårna.
Efter mycket om och men, kunde jag sätta mig upp i sängen...då dom huvdvärken.
( Har sovit konstigt mrd nacken i minst två dygn)
Pulserande känslan ökade radikalt när fötterna nådde golvet,
Med Tygnd reser jag mig upp, varje steg blev som med extra vikter på ca. 30-40kg per ankeln.
Att titta upp till, på någon finns eller inte krat, styrka til
Känslan att kroppen väger 9× mer än vad själva vågen i säg ger.
PS; Från att ha haft 1×2 på Adalat, har jag först gått ner till 1 om dagen. Försöker hoppa den på köllen, som är lite svårare pga Apdos.
So far...är det bättre, mycket bättre än förra veckan. Sen om de större ödemet vvar tillfälligt eller ej.
Nu Prövar jag ialla fall, kärlkrampen kan vänta lite.
Jag gick och la mig i sängen för att kunna få mer tryckavlastning, nästan sitta upp.
Hamnade mellan vakenhet och sömnen, för hörde filmen på mobilen, fanns ej kraft att öppna ögonen. Somnade sen en stund
Bestämnde då att skriva rader här i/på Bloggen.

Idag är den dagen som gör det svårt att förflytta mig pga, obalans, smärta. En tryckande känsla från ländryggen upp till bakhuvudet.
Röst till samtal är ej mycket att ge eller ha.
Strax ska jagg gör Banan smoothi, det härliga är att Bus intill avskyr banan.
Fast min smoothie älskarhan och skryter om - stolthet

Åter till mobilisering, jag vill, jag försöker...varje steg är idag en kamp för framgång,
Har börjat bära på nåt, virus, förkylning - Ska göra mitt bästa att försöka att vila.
Så fort jag få lite energi ska jag Jaga reda på en strömsladd.

Det nya som hänt sedan ca 4 veckor att jag somna när jag äter, när jag sminka mig, när jag skriver mail, sms.
Tappa mobilen ofattbart många gånger, där av att jag märker att jag somnat

Ekonomi - Som snart är tomt, det har varit extra utgifter denna månaden. Fast vissdel kommit rektoraktivt tillbaka.
Bus växer och han Garderob bör byts ut, ska bytas ut.

Efter detta avslutande inlägg ska jag sända i väg ett,två eller flera mail om en Make Up afton. Till de underbara Qvinnorna i Reumatikeförbundet.

Snart färdig med mitt rum💋


Puss

Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...