tisdag 29 december 2015

panik, rädd & orolig...fast

Jag var "bara" nervös för att tidningen skulle komma hem till mig.
Pojken sov så gott, medans jag gjorde mig iordning...tar tid idag för att sätta på ansiktet.

Brevbäraren kom...
Ett brev kom, ingen kul avsändare.  Öppnade brevet och en akut illamående kom över mig.
En panik, ångerst kom.
Vad har hänt?
Vad menar dom?
Jag hade ju bara....
Tårarna flödade, inga ord hade kommit fram.
Andas...
Hitta fokus
*sätter på masken *


Hej och välkomna in...
Fotografern och intervjuaren
Själv tycker jag det gick bra, tårarna kom när vi kom in på vänner.
Känslan av hur stor tacksamhet jag har till C.
Älskar verkligen henne som en syster.
Hur stort stöd hon varit och är...
En dröm är att kunna åka till andra sidan av detta långa land och krama om henne
Sen...
Hej då och Tack så mycket

Sätter mig på sängen och läser brevet igen
Tårarna far ner på kinden ner på pappret
Försöker ringa och ordna upp... Kan knappt få fram ett ljud.
*samtalet bröts*
Hon ringde upp för att kolla att jag var okej.
"Har du nån du kan prata med nu?"
-nej ingen som jag kan berätta för
Ingen kunde hjälpa mig idag.

Nu tröstäter med Pizza, chips och godis
Var länge sedan det smakade så gott

Jag tar mig igenom det, måste jag.
Fast nu är jag rädd

Den inre stressen är värst, jag bli påminnd om verkligheten.

Tänk om vi kunnat ta semester





Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...