torsdag 3 december 2015

Mitt hjärta är varmt som aldrig förr

Jag skrev flera inlägg igår, hade ingen plan  på att skriva idag.
Det kommer rader...

Jag  var väldigt tydlig denna månad om min ekonomi, då jag själv vart i chock.
Har haft det tufft i två månader att ha till extra. Så jag var säker på att få över pengar.
Planen var att fixa badrummet, åka till Malmö.
Fredagen när jag kom hem...
Ingen rolig post, satte mig ner och började betala in.

 *POFF*
255 kr över, innebär 85 kr i veckan. Tur hade jag handlat mat & annat veckan innan. Dax att använda Färdtjänst.

Detta skrev jag ut som en utmaning för mig själv.


Idag blev det ett besök till Vårdcentralen pga halsen min som gett fruktansvärd smärta nu i 2 veckor.
Gäspa, andas, svälja är vissa tider nästan omöjligt.
Fredags och 2 andra dagar har det kommit blod från halsen.

Konstig läkare, på många sätt och plan.
"Förvånande" skrev han ut Kåvepenin

La ut på FB, att jag vill ta Bus på Julbord...Och vart hitta jag det till ett rimligt pris?
A. en barndomsvän som bor 45 mil i från oss idag, frågade om jag hade Swich.
Ja, jo det har jag- varör undrar du?
"Överraskning!"
Åhhh... vad händer, så spännande
Sen kommer det när jag stå inne på Apoteket.
Att ett Tågäng av mina vänner hade plan att samla ihop till min 40 årsdag i Januari.
Hon  överförde en summa som jag nu kan/SKA använda att ta Bus på Julbord.
Klart om så få jag lägga mellanskillnaden.

Att jag hade vänner som tänkte på mig, är väl mångas tankar. Detta var och blev ett bevis på att så Var/ÄR det.
Tårarna rann ner vid disken, av glädje, ödmjukhet och en stor tacksamhet.
Ett kort ska komma sen med de namn som bidragit.
Vänner är som stjärnor, verkligen!
Idag lyste dom starkt som aldrig förr.
Tack finaste A.D


Kärlek och värme till er
Idag har jag Inte kännt mig ensam



Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...