torsdag 10 december 2015

Kalendern...

Att mitt minne från barndomen, ungdomen har ej varit en frågan.
Däremot har absolut mitt närminne blivit sämre för var dag som går.
"Skriv ner det på en lapp!"
-Jag glömmer lappen, eller vart jag lagt den eller att ta fram den när den behövs
"skriv i en kalender!"
-Jag skriver i 3st, handkalender, mobilen, och en kalender på kylskåpet.

Idag
Runt 12 ringer jag Bus skola om en sak...
PINSAMT
Jag hade redan ringt på morgonen och talat om mitt ärende- Har Inget som helst minne av detta.

Jag har använt minnet som en fördel
Då smärtan förträngs från gårdagen - kom på nu, Nackdelen är att då är det lätt att glömma att Pausa.

*Måste titta i handkalendern för att påminna vad som gjorts denna vecka*

I tisdags; var det äntligen dags för den nya At som jag har väntat på.
En go tjej/vän P. följde med mig på ett impulsivt.
LSS handläggaren har tjatat om intyget (som jag trodde skulle komma från At)

När vi kommer in på rummet, blev det konstig stämmning på en gång.
At:
"Jaha berätta nu då?"
- Varför har du ej läst journalen min? För att spara på min kraft?
"För att alla andra med EDS tycker det är mycket bättre att berätta själva! Det är min erfarenhet!"
-Jag kan inte hålla med dej på den planen, då det underlättar när vårdkontakt läst på innan jag kommer. Så jag kan spara kraft och rösten!
"Ja fast nu vet jag av min erfarenhet att  det inte är så!"

Jag var chockad

Detta med att hon träffat sååå många med EDS och alla dom kände, upplevde  saker  på ett visst sätt var det enda sättet.
Många gånger sa hon till mig: Ja det är din upplevelser!
När jag använde till henne vid ett tillfälle...
-Ja fast det är din upplevelse!
Flippade hon totalt, hon visade alla tecken på Bipolär.
Flera gånger försökte jag få henne att lyssna, det ville hon inte!
Sen...
"Vad tro du att jag kan hjälpa dej med?"
-Hur ska jag veta det när du inte erbjudit mig något?

Ett tillfälle kom tårarna i frustration i oförståelser

P. sa att hon så ville säga till, fast visste inte  om hon kunde!
Klart jag önskar att hon gjorde det.
Däremot är det värt mer än Guld att P. följde med och att jag har nån annan som kan intyga vad som hände.
Att det inte bara är min "upplevelse"
Skönt att ha henne med resan hem, debriefing.
Tack Snäckan

Veckan bjöd på 5 bokade "möten", bettfysiologen, hudmottagningen, habiliteringen.
Jag ringde Tandläkaren förra veckan typ, om en tand som fått frakturer.
"Du få ta det med Bettfysiologen nu när du går dit!"
När jag nu då var hos BF, så förklarade hon enkelt. Självklart ska jag fortsätta hos min tandläkare vid "vanliga" saker.
Fast klart finns det ingen som kan svara nu på mina frågor

Telefonen har gått varmt oxå, allt från hyresvärden, för 5ggr försökt att förnya ett recept (telefon, mina vårdkontakter 3ggr)

Min mobil har vart lite ovanlig sista tiden, tanken på fabriksåterställa den vart ofta.
Sen gör jag det! På  Onsdags kvällen, så somnar med att dagen efter kan jag fixa det som behövs.
 (Kände mig  lurad av Tele2)
I beställning per telefon, pratade vi om minnet- jag berättade att jag har ett minneskort på 62GB, så behöver inte en telefon på 62GB.
Betällde den med 32 GB.

När jag få telefonen, KAN man inte sätta in NÅT minneskort.

Vad hände!!!???
Alla mina bilder försvann, runt 1600st..
Många för att ha "bevis" till vården
Nu ska jag försöka lära känna OneDrive

Fått lära mig på den hårda vägen!
Vad jag än gör få jag just nu ingen bättre ekonomi, ofta tro jag ändå att det inte kan bli värre.
När jag tro att det ska underlätta liiite iallafall, kommer det når.
Från den 27:e novomber, 8 vardagar framåt.
Gick jag från Nollat frikort till frikort.
På 8 vardagar 2200:-, tack för frakturor!
Känner  mig obekväm med hur At beteende. Jag ska vara tacksam att vården hittat en At som vill jobba med mig.
Hon var hemsk. Det bokades in ett hembesök- försökte avboka henne idag.
DÅ skriver hon ett sms till mig.
Nu på kvällen, ska jag fråga Ordf. G om jag ska ta emot henne. Vill jag absolut inte vara själv, och med nån som säger ifrån.

För att underlätta vardagen behövs Guldkorn i livet.
🌟Det kan det🌟

Positivt denna veckan, är att jag fått höra
"Du är en vardagshjälte!"
Efter många tråkiga rundor på Hudmottagningen, var dagens besök BRA.
Inga  roliga besked, då ett bra bemötande blev det  lättare.
En drivande person har gjort att JULEN bli lättare
Stort tack❤


Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...