tisdag 1 december 2015

mitt hjärta till kärleken och Gud

Jag har så länge jag kan minnas bet böner till Gud.
Har också i många unga år dragit mig bort för att jag ej kännt mig hörd.
Många kristna jag träffat har enligt mig ej varit kristna.
"Ja men Jesus drack vin till maten "
1. Du är inte Jesus
2. Vatten han gjorde till vin, förmodligen ingen alkohol då Jesus var fullkomlig.

Träffat kristna, starkt kristna Enligt dom själva
Som agat barn, hustru.
Samma man, Faktiskt även flög på min bror med stryptag..
Ingen vågade göra anmälan du han var/är ingifta o vår släkt.
Med rätt information gjorde jag anmälan på honom. Då min bror ej var omyndig så bestämde mamma En del.
Jag ville vittna något jag ej fick.
Denna "kristna man" kallade mig djävulen själv!
Att aga var naturligt för det stå det i Bibeln.

Många minnen Poppa upp...

Mamma försökte uppfostra oss enligt de 10 budorden.
Inga böner...Hon sa att om vi vill så kan vi själva bestämma.

Många dörrar har jag öppnat för Mormoner, Jehovas Vittnen andra samfund.
Sista rundan, försökte jag verkligen förstå två ytliga men viktiga saker....
vad som kan göra att neka ens barn blod, att inte fira den bästa dagen i ens liv, sitt barns födelsedag.
Över 1 år fick jag ej svar på dom frågorna, pressade mig så hårt att jag tuppade av på möterna, samma i studierna.
Fick höra att jag var för framfusig.
Att jag skulle bara säga till om jag behövde hjälp med vad som, jag bad om hjälp!
När jag hamnat på sjukhus och vid operation.
Jag ringde, smsade fick  inte alltid svar. Tänkte att dom kanske ej ville prata med mig utanför möterna. Vill de så sms dom mig.
I 3 månader var det tyst.
Sen får jag ett otroligt, otrevligt, omoget meddelande.
Jag var otacksam, att jag skulle höra av mig, bara jag!
Dom hade ju kontaktat mig, hur frågade jag? Ringt på dörren!
Mitt svar att ring eller sms innan!
Då märkte jag att det var en stor brist på empati... Mina diagnoser finns att läsa över hela internet, på flera olika språk.
Finns stora anledningar att jag ej då öppna dörren!!!

Är inte arg eller ledsen utan besviken, att "tolka" Biblen på ett speciellt sätt.
Mitt sökande fortsätter...
Den Gud som finns älskar alla
Säga att allt utom heterosexuell är fel, är för mig fel!

Fick idag en Bibel av en underbar diakonista som jag jobbat med
som är ett fantastiskt samtalsstöd.
Livet ska vara sökande

Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...