söndag 27 december 2015

what the...?

Murar
När jag flydde från den absurda relationen 2003.
Mellanlandade på en madrass på golvet i graviditets vecka 35.
Ordnade samtal med de flesta mynidgheter som  finns.
Efter mail och massa samtal fick jag tag i ett eget hem.
Det jag fick nu berättat för mig att...
"Ditt hem, ditt slott, Fin Borg!
Du bestämmer vem som få komma in.
Konstigt att jag trodde annat.
Fast jag hade blivit... en annan själ.
När jag träffade på bekanta, märktes det tydligt att jag var rädd, orolig, nervös. Något som ingen annan av dom kände igen mig i.
Vissa sa det till mig, andra la mer fram hintar.
Jag visste själv inte om hur mycket allt påverkat mig och min personlighet.
Fått jobba hårt med att få tillbaka Mig
Tyvärr...
Att jobba med själen gör jag varje dag
Kompromissa med kroppen varje dag
Att hitta den bästa balansen... svårt


Sjuk
Utanför mitt hem tar jag på mig en roll som inte påminner om hur sjuk kroppen igentligen är.
Det är som när jag kommer hem är hemma, vet kroppen att NU kan vi slappna av.
Saken är då att få personer släpps in.
För att det är mycket svårare att sätta på ett nytt ansikte, när kroppen skriker efter vila och återhämtning.
I mitt hem som jag tycker mycket om är min zon.
Hemma här är där smärtorna är som värst, att aldrig komma under 6 på smärtskalan (1-10) allt från...
Tusen nålar känsla i huden
Lånad bild
Hårrötterna vid beröring
Skakningar
Smärta i muskler, liknande träningsvärk/influensan 24h/dygnet
Alla muskler, i ögonen, mellan tårna i munnen...mycket mer ger inflammationer, låsningar, kramper
Sen den intensiva i skelettet & i mitt fall hela matsmältningsystemet.
Kolikartade smärtor i buken.
Detta är en bråkdel av vad som pågår i kroppen.
Högra sida;
Känns som mitt skelett är skum.
Kan knappt gå eller ligga.

Idag: Söndag 27 december 2015
Stressad för än en gång försvinner tillit till vården och en läkare.
Min kropp idag har väldigt hög känslighet för stress.
Från kvällen den 24:e har det ej känts ok, ökade Skakningar. I händer, ansiktet lite överallt.
Svullen nacke-med hög smärta
Bäckenet ner till knäna till foten Högra sida.
Har gjort det svårt att gå,stå,sitta eller ligga.
Nervryckningar, känselbortfall inne i bäckenet.
Skakningar oftare, ökade besvär från magkatarren.

Vad behöver Jag göra för att bli Hörd?
Att köra över mig som Dom/Han har gjort åter igen.
Utan samrådan med mig eller med ordinerad läkare har han tagit bort ca 50% av mina mediciner.
Nu är det så att där är inte bara stress,  utan han har lagt till gamla mediciner som ej jag tar.
Därav känner jag igen hans mönster.
I våras tog han bort All smärtlindring utan att informera mig:
Då jag sänt mail efter mail (har funkat innan)
Efter över 1 vecka skriver han typ...
"Då du ej få full effekt av smärtstillande så har jag bestämt att ta bort dom. Sen kan du behöva dom.
Det vore nog bättre om du inte tänkte på allt det jobbiga, för oss alla!

Detta var bara 1 liten del av allt från honom...
Måste jag spärra journalen? Hjälper det?
Frågor jag hoppas få svar på i morgon

Skoven började förra helgen...så detta gör ej kroppen "gladare"
Magen har vart "paj" sedan veckor tillbaka...
Hoppas och ber att skoven ej bli långvarit...alltså längre än 14-18 dagar.

Tuffa smärtor som går högre på smärtskalan - och vet att ringa vården inte hjälper ett smack.

Min födelsedag närmar sig, det mer än vanligt kärlek runt mig. Håller hårt i dom orden❤

Vill helt vissa den pigga glada och spralliga, det går ej att styra eller bestämma.

Tack Älskade vänner för Julbord, Julklappar som överraskade mig rejält C.

Tack snälla Ni för den bästa Julen ever...och hur som haver BÄSTA födelsedagen ❤
Tack C😉





Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...