fredag 1 januari 2016

2016

Drömmar, visioner, mål, delmål är för mig ett måste kanske ett krav.

"Om du inte vet vart du är på väg hur ska du då veta när du är framme?"


Som barn hade jag svårt att se in i framtiden, jag var där jag var. Hjälpte min mor med att hjälpa mina bröder, i tidig ålder.
Däremot kunde jag inte ens ana hur det skulle kännas dagen efter 2015.

Jag har upplevt en hel del i mitt snart 40 åriga liv, som gör att jag kan "visa", förklara att jag förstå andras situationer där ofta en stor frustration inom personen
Med på så sätt kunna ge redskap, empati & stöd.
Många vågar ej vara genuint ärliga, till varandra.
Det värmer mitt hjärta när en person ge mig tilllit att våga berätta jobbiga/tuffa saker, sen med att förklara innan eller efter vad jag tycker.
Vad som finns att få i stöd.
En glimt skiner när hon/han förstå att jag förstå💖

Varje gång jag få någon att må bättre och se ett hopp, gör att jag mer, starkare vill dela med mig för fler.

Få börja informera, ge kunskap, ett hopp, genom att lyssna och var ärlig på det som tas upp.
Att själv få utvecklas, få mer kunskap, erfarenheter, andligkunskap är gåvor jag ödmjukt tar emot.

Sen är det HUR?!
Hur få jag igång allt som jag har som mål...
I denna facebook grupp försöker jag få ihop en större grupp med Eds som behöver mest information, utbildning till vårdpersonal.
Fokus på långvarig smärta
Långvarigsmärta - Ehlers Danlos Syndrom, Fibromyalgi
Öka medlemar till Reumatikeförbundet, som gör att vi då kan ta alla stegen framåt.
Att ha stödgrupper för medlemmarna, att prata, lyssnan osckså ge kunskap som föreläsningar.

Själv vill jag också om så... kunna nå ungdomarna, först måste jag bli sedd och har ett upplägg.
Har ideer, tankarna gå till att samtalen ska handla om sex. Då det verkar få som våga,kan ta den diskssionen. Jag har ett öppet hjärta och svara på alla frågor jag kan.
Med att också informera om normer, hormoner.
Klassarna jag tänker på är 7-9, inte blandat.
Innan jag kommer, kan eleverna fått ställa 1-2 frågor om normer av sex i högstadiet.
När jag kommer tar jag så många jag hinner.
Hoppas också kunna dela in salen i mindre grupper, och ge några uppgifter- funderingar.
Självklart hinna sätta mig vid varje bord och lyssna på hur dom tänker.

Sen Jag...
Då min jornal ej känns trygg, att spärra den för 1-flera personer är ej möjligt.
Allt som M. har sagt, skrivit gjort, inte gjort... gav våren/sommaren mig ett helvete.
Då jag valde en ny läkare, och bad om att M aldrig ska gå in i min jornal.
"Ja självklart!" Fick jag i svar...
Sen inte 1 gång utan 3 gånger vart han inne i min jornal och förnyat recept.
Detta kanske låter som en bagatell för dej, för mig blev det en kränkning - ett övertramp.
Jag sa att -Ni ger mig inget val att då låsa/spärra journalen.
Sen dagen innan Julaftonen, har M inte bara varit inne i jornalen, utan skrivit brev i min läkares namn.
Ändrat i  mina mediciner, tog bort alla mina sömnmediciner/hjälpmedel.
Mag & tarmmediciner
Hormoner
Inte förnyat sjukskrivningen...så bli utan
La till Alvedon, allergi tabletter, som jag inte tar.
Kände mig totalt överkörd, noll respekt, som att jag vore dum.
Byta vårdcentral?
Till  vilken, då det verkar som ingen vill ha mig som patient.
Jag sökte runt efter då att M lämnade mig mellan stolarna. Tyvärr hittade jag ingen som ville, kunde.
Här har jag en kamp att ta tag i, måste verkligen nu vissa att det går långt över kränkningar.
Att nu få det vara nog.

Mycket HOP har jag i hjärtat
Mina brosdotter
Bus och hans start på högstadiet
Med fullständigt stöd från nån som ÄRLIGT ser till MITT bästa, att mer & mer kunna Spara energi.

Blir det forsatt i att slåss för överlevnad & balansen, ja må se ske. Då har jag försökt...kanske möts halvvägs?
Helt klart få uppfylla, och till och med extra kärlek och kvaslite

Detta blev årets första inlägg

Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...