lördag 2 januari 2016

Två ansikten

Miljoner av tankar i mitt huvud

När du träffa mej kan du uppleva mig som en "vanlig" kvinna.
Tills du ser min permobil
Du kan kanske uppleva att jag bli lätt irriterad.
Att jag sällan har något positivt att berätta
Du börjar märka att jag kan kanske behöva hjälp
"Så du erbjuder mig att du kan hjälpa till om det behövs!"
"Säg bara till"

Att bara umgås tar kraft, att hålla kroppen ihop
Få fram ljud ger extra smärta i hela kroppen *suckar* Ja det är sant!
Att försöka svara på dina frågor - Få hela kroppen jobba för att få fram en mening.
Kanske är det nån, till och med du som inte ha tålamodet
att vänta på min mening, och avbryter mig.
*Pang* Det smäller till
Ett tryck bakom näsan (som en bihållsinflammation)
Nej, det är ej irriteration - Det är ren smärta
Positivt?! Vad har du att komma med när samtalet är bara negativt?
Sanningen är att för Mig är det 1 steg fram & 8 Bak, det  postiva behåller jag och vårda ömt.
varje gång vi träffas kan Du berätta ALLA positiva saker!
Många blanda lycka och positivitet.
Jag är positiv, det är ett måste för att ens kunna ta nästa timme
Positiv & Lycklig är ej samma sak
När jag be om hjälp är det för att jag behöver det
Kanske kan min förfrågan uppfattas som en småsak - Den "småsaken" kan hålla mig ovanför vattenytan.
Jag ber om det för jag antagligen behöver hjälp/stöd

Sedan 1 Januari har bieffekterna av att inte använda de hjälpmedel jag ska.
Idag har ryggslutet gett sådan smärta att jag tro den gå i tu
Magen är uppblåst & svullen
Pulserande smärta i ansikte och mun oxå händer & fötter
Dimmsyn
Än så länge va det värt det
Hur jag gör för att Bus få allt som behövs, vet jag inte.
Tro att ibland gör jag det bara på auto, där av kan salladen hamna i skafferiet
*flinar*

Ser ni mig nu?
Nej det är inte många som har gjort detta.
Smärtan är intersiv nu
Lagt en kudde på golvet, sitter på denna och har "Plattan" på soffan, har soffan som ett stöd för att hålla mig uppe.
Fast nu börjar ä
*Paus*
Gjorde för ont...Borstat tänder och  nu nerbäddad i sängen.
BTW tack vare att det ingick "vanligt" tangentbord till plattan kan jag skriva oftare och längre
Kanske för ofta *skrattar*

Har du nån gång kännt dej gammal i benen? Det som äldre pratar om, och att dom då använder stöd strumpa.
En tryckande känsla, med en ömhet och vid varje puls ger de obehag?!
Så är det!
Fast i och på Hela kroppen, fingertoppar, tungan och under fötterna - som gör det ibland omöjligt att gå.

Sen se du mig
Fixat hår, sminkad kanske till och med ser bra ut. Hur kan det vara så jävligt som jag säger?
Du kanske ser mig den glimten, eller till och med en fika på 60 minuter, den månaden.
Om jag ens klara att spackla facet, så den dagen gör jag det för mig. Att jag kan ta mig till Ica, med spegel ser jag inte lika sjuk ut som ja är & känner.
För en stund Inte vara sjuk

Nu kommer dubbelseendet, det är lika med att jag få avsluta detta inlägg.

Hade jag kunnat, så hade jag bjudit på sååå många fler leende och skratt
Ett litet leende behöver lika väl många muskler att jobba - tyvärr klara kroppen ej det
Fast tänk ändå, och försök när det Går, så le.
Ler mot nästa du möter
Ler framför allt för dej själv
"Ler mot världen så ler världen mot dej!"







Tack idag till S som gick in och hämtade ut en Jumpsuit
Jag ringde hela Svergies Bikbok butiker för just ett plag.
Bikbok 45 mil från mig hade 1 kvar
Du är verkligen en man S.!
Tack också till P. som ordnade att jag har en rullator igen

Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...