söndag 10 januari 2016

Söker Stöd, Tröst & Trygg

Många bär på frågor om sin/sina smärtor och nya/ gamla symtomen.
Hör dom till den grunddiagnosen han/hon har?
Är det en ny diagnos?
Ett ord i detta samband SKA man passa sig för...
Hypokondriker!
Visst den finns i alla kroppar, sjuk eller inte sjuk.
(Fast hypokondri är en sjukdom i sig)

Att ständig har smärtor, känna obehag, mag-kramper, kollik, smärtor som är molande och hugghande.
En smärta igenom alla hudlager .
Utmattningssyndrom, som öka vid press.
(Press?=för mig räcker det att åka och bara handla upp ett presentkort på H&M.)
Lånad bild 
Muskelsvaghet, myrkrypniqngar över hela kroppen - kännsla som en Tens-maskin som är på 24/7.
Denna Puls kan öka att dom då ger stora
nervryckningar.
När det är som lättast i kroppen - känns de som Influensan + Rejäl träningsvärk, mest i nacke och tänderna.
Smärtsamma myrkrypniqngar.   Ja detta är det bästa som kan vara...Nu har jag inte haft det så lätt på över snart 2 år.
Bara nu här, med två händer flätade in i varandra för att minska risken att mobilen åter igen flyger i golvet.
*Puust*
SEN... tummarna som jag använder att skriva med, ger nervryckningar konstant. Så dubbelklickar är vardag!? Tar det kraft absoluta en del av tålamodet.

Frågorna:
Så Varför fortsätter jag?
För att Jag bli behandlad som pesten själv?!
Lånad bild 
Även Jag söker svar!
Det är ej jag som skrivit recepten, allra minst sänt remisser för  undersökningar, prover & sätta diagnoser.
Eds som alla andra diagnoser utvecklas Olika för Olika människor.
Fibromyalgin är en av alla diagnoser, som ofta alla Eds patienter med många bollar i luften, utveckla ofta Fibromyalgin.
Däremot kan man bromsa, stanna upp Fibromyalgin, med sjukgymnast, arbetsterapeut & KBT.
Nackdelar för EDS bärare - EDS bär fibromyalgi symtomer i sig själv.
Tänderna ger bara mer molande inlandet smärta, ingen gör något.
Varken LT tandläkaren, bettfysiologen eller min egna.
Smärta så från en tand upp i näsan och behålla.
Hoppas så mycket att Reumatiker Förbundet öka lite, så jag kan börja jobba på ett program.
Behöver nån med erfarenhet bakom mig... och det är mitt förbund.
Önskar att Karin Jensen var närmre,  hon bär på kunskap.
Forskaren Karin Jensen

Att leva med smärta har jag hävt i många år nu, så hur kommer det sig att jag nu ej bli hörd?
Desto mer kroppen försämras,  desto mer bli jag sämre bemött.

Så vad Kan jag göra?
Vill inte vara den som tjata,  fast jag måste för det om något ska hända, gå vidare.
Informera

Ett lakarsamtal i fredag:
Dr.Hon menade på att lite längre fram ska smärtlindring medicinen minskas.
Då vart jag Ej tyst
"Hur tänker Ni igentligen? Då Eds är en progressiv sjukdom, som då inbär att Backa, bli bättre finns ej.!"
Nä Dr.Hon lyssnade inte, med KBT,  sjukgymnast kan de ersätta smärtlindring men! "
VA? 
Pratade om brevet jag fick den 23 december som stressande sönder mig.
Att också vilka tankar och känslor kommer upp.
"Tro dom att jag är sååå dum?"
"Äh hon har ej så ont"


Efter att i 3 timmar försökt att lägga en order på H&M med ett presentkort från C💕
Nä då tar de ej sina egna presentkort på webben.
I går pressade jag verkligen kroppen för att köpa fint till mig, jag har eller hade ej pengar för att lägga imellan.
Usch o fy vad tid det tog...
Fast hittade 😁
Tack C. Ännu en gång överraskade du mig med din Godhet
Hoppas och Ber att kunna komma och hälsa på dej❤
Älskar dig Babe👄

Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...