fredag 8 januari 2016

*BOOM* Sprängs från insidan...



Nu har masken varit på länge och mycket.
Fick en helt underbar födelsedag 👑 mina kära är dom bästa...
💋Bästa Gåvan var att få reda på att min brosdotter fortfarande kämpar, det är bättre än vad jag trodde💋
Välsigna Er

Min yngsta bror kom som jag ej sett på ett tag, det kändes bra.

Klart jag saknade några, fast dom som kom, sände bud, sände genom posten
Helt underbart, helt juvligt...då jag ej hade planer på besök.
Då den "lilla" födelsedags artiklen blev en helsida, hörde många av sig.
SÅ klart att vi ordna ett välkomnande


Det har varit inbokat något varje vardag under hela lovet, ibland några timmar & ibland en heldag.
- Blir i bland svårt att be nån vän gå eller att jag själv behöver hem.
Att tro när jag somnar, nicka till ska vara en bra pik. Ack så fel jag har.
Ja vad ska jag säga...

Kroppen: Vaknade idag runt 3-tiden med känslan av krossade revben.
En lätt beröring gav hög intersivitet.
Nya leverprover togs, svar kommer på måndag
För andra gången denna veckan vårdencentralen, första för en nervrot eller flera i kläm & nu detta.
I did it agin...
På bussen, gled jag bara runt i permobilen när jag skulle av, & VOWSH for de till och bakväskan slets av.
Nästan utkastad, med gummi kropp fick jag utan hjälp plocka ihop och få ordning på eltrådar.
Pinsamt ringde jag verkstaden och berättade vad som hänt, tack för att ni är lugna när jag ej är det.

Nu svullna händer och svullen kropp, ger ett obehag en pulserande smärta
Bäckenet ger sig till känna nu, strålar upp mot nacken
Fingrarna är ömma, rösten knappt där
Fingrarna är så ömma att det nästan är bedövat fast gör ont
Är snart inne på 4 veckan på raken som skovet är kvar, och hinner ej återhämtning

Att ALLTID, Ja alltid har ont...inte en sekund som ej kroppen kämpar.
Tänker jag Alltid på vart det alltid gör ont?
Absolut Nej, då blir man galen
Så i natt/morse vaknade jag av en jäkla smärta, tänk att Nu har jag förträngt det.
Fast sitter i soffan med smärtor över, på & i kroppen.
För mig att scanna kroppen vid tid är bra, det kan vara att identifera just Nu smärtan, acceptera, andas & vara.
När en Ny smärta kommer märker min kropp det väldigt snabbt. Ofta och ibland allt för länge nonchalera jag varningarna.
Ex. har mitt bäckene testat och pressat mig till max, så i går bokade jag tid,
I morse något helt Nytt! Inte bara ont mellan revbenen, musklerna. Utan sklettet, tog mig 3 timmar att komma upp ur sängen pga smärtorna.
Hade bokad tid till Logopeden, för uthämtning av min egna röstförstärkare
Ursäkta, fast...
En idiot på försökringskassan sa..."Du få sluta att viska!"
"-Du det är ej ett val jag gör, samma som att jag ej väljer mina sjukdomar!"

Tack Vare C. kunde jag gå in till Kicks, köpte mitt första Röda läppstift
Blev faktiskt nöjd, ska bara hitta fler läpppennor
Från Smärta till skönhet 💋
Behövs för mig extra mycket positiva påfyllningar och ofta
Tack Alla älskade vänner & familjsom firade mig💋
Detta blev gårdagens rader, klarade ej att skriva färdigt eller avsluta


Idag Fredagen den 8e Januari;
Smärtor orförändrat
Magen svullen
Började med våld att få på mig SDO-Dräkten, som fick sitta på 2 timmar (Perfekt)
Pojk till skolan
Sen med årets svagaste röst började alla inkommande och utgående samtal, första började 08.01.
18 samtal hittils, väntar fler (12:55)
Vc ringde upp med en tid till min husläkare.
Blev oxå uppring pga hormonerna som ej är ok, nu är båda sidorna inte ok.
Vad det innebär har jag inte en anning om.
Litar fullt ut på henne,
*Nickar till* Trött
Jag har iallafall oxå hunnit med en masikn  tvätt, önskar att jag kunnat sova, vilat hela runden
Att Hålla M. utanför min journal verkar vara svårt, känns som om Han som vanligt kommer med sina förklaringar till varför han gjorde ett vis eller pga varför han inte gjorde något.

Ang. det ev mögel i badrummet, kommer speciallisten på måndag Morgon.

A & A sagt att dom i morgon ska ts mig och pojken till Bio
Igentligen, så behöver jag vila, detta få bli dagen innan,
Hoppas klart på Bio med dom, Oss alla
Fel av mig...
På gott och ont så menade dom nästa helg
Så välkommen vila, byssla hemma bli skönt.
Hade med vart supder härligt med en dag med A & A

Nu nickar jag till för ofta
få bli en Powernap
Puss till er

Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...