lördag 23 januari 2016

skov i skov

Vad är skov?
En försämmring av sjudomsförloppet

Idag Ingen dag alls...
På måndag med jävulska går jag in i 5veckan i skov, Fötterna pulserande och kraftigt svullna,en ökning på 5-8cm.
Dubbelseende/Dimmsyn.
  Skakningar och tappar mobilen Trötthet--somnar sittandes i maten
⚠som att dra ur kontakten
Denna text tog mig 15min att skriva
Fått skov i skovet
Tungt att andas pga smärtorna, arytmin,  smärtor i händerna och fötterna

Rösten håller inte ens för ett rop
Tappat mobilen så många gånger att jag ej kan hålla räkningen.
Rösten eller mer de lilla ljud jag kan framkalla är ej mycket fast tar mycket kraft och energi

Äter för att öka sockernivån i blodet, är törstig... helt plösligt kan jag har ej ha kontroll på mängd av mat och dryck till mun och kräks.
Plus att i två dagar kräks jag minsta böjda rörelse om så magsyra

För en kortstund kunde jag bryta tankarna, genom att testa endel av mina läppstift/glans
Efter ett tag kunde mina händer ej "jobba" mer.
La ut den som länk på facebook, direkt kom kommentarer: Inget jag bad om.
Utan vissa min "konst" av vad jag klara måla idag.
Ingen jag ska behöva skriva...Nu få nu se

Vill så mycket allt från aktiviteter ute, umgås, måla...
Sanningen är annat idag, jag jobba på den förändringen och dess vad som komma skall ske.

Idag är jag väldigt på mind om besvären av kroppen.
Vad ni än hat som glädjer dej, anpassa dej efter dina förmågor. så bistår allt.
I väntan på leverans :






Anhöriga; När ni har skadat er, gjort ett ingrepp och kan just då kanske kan ana vad som pågår bakom vårt/mitt skall.
Ditt försvinner, mitt är där 24/7.
Sen är alla Edsare olika, te sig olika...

Kram

Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...