fredag 2 oktober 2015

Frisk för att vara sjuk

Huvudrubriken är som slagna in i sten


Att bli kallade till rutinkontroller, vore en dröm.
Ha få vårdkontakter, inte ligga imellan stolarna.
Idag vet jag knappt alla enheter som är inkoppalde i min journal.
Är det nåt sammarbete?
Nej faktiskt inte.

I våras kallade jag in på SIP-möte ( Samordnad Individuell Plan )
smärtmottagningen och Mag & Tarm, kom inte.
Svarade inte på kallelsen, kom med lama ursäkter.
Enligt dom själva hade de svarat och tackat Nej!
Detta berättas till min då arbetsteruapet, märkte alla bortförklaringar som finns.
Kanske låter hemskt, när E At säger hur frustrerande det är att inte bli hörd, och vårdeneheter kommer med lögner. En hopplöshet att bli hörd.
Sa jag till E att förlåt, fast det är min vardag.


Ett måste för min kropp är ett sammarbete, ärlighet ett ansvar.
Ja jag ta ansvar, tar tyvärr andras ansvar också.

För två-tre veckor sedan började jag vakna med migrän, runt den 19:e september
Det har blivit väldigt tokiga stavelser, som jag inte ens i bland ser ( fått det berättat också i efterhand)
Stammar, svårt att få kraft att prata.
Har svårigheter att läsa en mindre längre texten.
Glömmer ord, hittar dom inte i arkivet. Glömt namn på människor jag kännt i flera år.
Sen det fysiska -
"Fullsticka" utan bakterier (ingen årgärd) ex. 4+ Hb
Faces senapsgult sedan den 26 okt.
Smärtor (högre än vanligt) under högra bröst, rakt in
Stor skillnad på hårväxten på mina underarmar
Efter många om  och men bestämde jag att ringa
*Vc i månadgs
"du  är inte på vår prioteringslista" - Inte ens en återkoppling
*Endokrina
"du  är inte på prioteringslistan, vi lägger till nya prover inför ditt besök!"
"DU måste få vc att utreda dig!"

Tisdag kom
Ringde vc tidigt
När dom ringde upp- fanns det ingen kraft i att svara i telefonen
Onsdag 3 försöket

Ringde vc
"Finns inga fler tider kvar idag, du kan få en tid den 28:e okt. Du få ringa i morgon!"
*ringde endokrina igen av ren hopplöshet - berättade vad Vc sa.
"Du få lämna prover och komma in nästa vecka!"

Torsdag
Ringer min "husläkare"
"Du hade sökt mig?"
Jag sa att nu få hon hålla i hatten....
VROOM
så berättade jag hur jag vert bemött, vilka symtomer jag har. Att jag hoppas att det är migränen som tagit ett steg upp.
"Lämna prover i morgon, sticka, och EKG, du kan komma på måndag?"
BOKAT
På morgonen gick jag dit och gjorde allt på listan.
Det fanns alltså tider?

Foto:Jag


Måste vara Frisk för att vara sjuk!


Att få ha 2 hästkrafter extra hade gjort mitt liv helt annat läge, om jag slåss för min son, andra utsatta männiksor - Kan det kanske gynna mig sen.

Är jag trött? Mer än vanligt pulsera hela kroppen i ren obehag.

Har också erbjudit om min sons skola behöver röster för att få mer balans runt omkring barnen.

Fått svar när min nya Permobil kommer - I mitten/slutet av November

Sagt ja, till att Jobba för Eds i mitt län. Dela gärna med mig om det kan hjälpa

Fått toaletten mer tillgänglig utan fallolyckor - Kommunen

Ny arbetsteurapet ringde i går kväll (Kommunen)

Fikade i går eftermiddag med en vännina

(Tur att det var hemma hos oss, för jag hade glömt bort att hon skulle komma😯)


Jag måste ha saker som driver mig fram, behöver ett stöd kring kroppen och resan. Vill kunna leva minst 25 år till, så fort min kropp ändras. Känns det inte verkligt att 25 år är möjligt. Gör allt jag orkar och kan för att utöka framtiden.


Klart att jag önskar att slippa jaga, söka och pucha, utbildad personal, för rättigheter som ingen berätta att jag har.

Fortfarande få jag förändringar till det sämmre  för varje månad som går.


Är jag ensam? Nej, och ja det finns absolut dom som har det värre.

Känner jag mig ensam när inte ens ett sms kan komma fram., absolut!

Ska snart rensa FB och mobilen.


www.kunskapsguiden.se/psykiatri/Webb-utbildningar/Sidor/Samordnad-individuell-plan-SIP.aspx

Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...