onsdag 21 oktober 2015

Åt fel håll...

Efter flera nätter med dålig och lite sömn. De drömar som bli i färg är obehagliga, otäcka, som gör att jag vaknar av mitt eget skrick.
Smärtorna från ryggen ner till svanskotan känns som om jag snart går av.
Vid  "gallan " som har med ökat i smärta & illamående.

Telefonen ringder; skyddat nummer
Det är Bus, först sa han att allt är ok.
Det kändes inte så, eller sen hördes inte så.
Pratade med han, sa att jag finns tillgänglig.
Det hade hjälpt honom att klara resten av dagen

Sen ringde hans skola samtidigt jag ringde, ringde upp.
Jag berättade att jag kolla nu skolor för högstadiet för hans bästa på alla sätt

Med kraftig smärta, håller jag nu på att bädda alla sängar, tvättar, & stryka lite.
För att;
Innan Bus ringde fick jag börja dagen med smärtlindring.
Kan inte "andas med den"+
Då den största bieffekter med att ha gles bindvävssjukdom gör att alla medicin behövs mer av då det sprids ut i kroppen och stanna ej på den lokala platsen.
Så som snabbverkande, smärtlindring går ur min kropp inom 2 timmar.

Nu satte jag mig ner med en isglass, då jag är fortfarande kraftigt illamående.

Ringde hjälpmedels centralen för att luska ut vad som skulle kuna vara en bra tacksamhets gåva till mitt team till den 26:e Oktober.

Utam dom...vet jag inte.

Först tänkte jag att när bus kommer hem åka upp till Stormarknaden, kroppen sa NEJ!
Och kom med på att Bus ville fortsätta att titta på en serie vi förljer på Netflix.

Nedslagen
Efter att tagit mig till Ica för Ungsbakad falukorv & ris.
Fick ej behålla maten
Nu utslagen i soffan med så hög smärta på höger sida att det är svårt att andas.
Tagit min maxdos av smärtlindring ändå, kan jag ej få smärtan i kontroll.

Fått stänga dörrarna för att minska matos för att ej kräkas mer.
Så "flygplans" glass, en Prostafen.

Vet att jag borde nu äta klara soppor, fast det är inget kul att servera Bus det.
Sen ger Magmunnsbrocket smärta, ett sug med huggande smärta.

Tänker också på Vad som ger mig energi och kraft.
Att få jobba med människor
Då jag utan skam kan dela med mig av mitt liv, för att kunna ge ungdomar redskap även andra åldrar.
Att få nån som har funderingar, tankar, beslut...
Få se och höra hur dom själva kan ger sig sina egna svar.
Med guide
Känna mig behövd, bli hörd.

Att slippa försvara, förklarar

Tänk att fördomar gör så ont i själen, som ej gå att ta bort.

Att slippa backa så många steg varje dag, varje vecka.
Få 1-2 härliga positiva saker, fast sen händer 8-12 negativa upplevelse, mail, samtal, sms eller brev.

Många tror att jag förvrider upplevelserna.
Sen när  jag vissat bevis åter igen försvarat....
"Jaha?! Det anmäls?"

Detta inlägg är nog det mesta rörligare på länge.
Min läkare ringde nu...
Hon följer upp, ringer dom som kan hjälpa mig som stöd.
Ordna iordning i mediciner, tar tag i de kontakter jag efterfrågat länge.
Hon lyssna...

Min kropp & själ är rörig idag, nu.

Ha ni familj, förlåt och gå vidare.
Glömma är aldrig ett krav från nån.

Saknar en famn...


*Telefonen är tyst*

Nästa gång så kan jag inte svara






Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...