måndag 19 oktober 2015

Nya tag

Fredagen var som skrivet fruktansvärd.

Stängde av alla larm för vila...
*Drömmer otäcka, obehagliga drömmar. Som uppdrag tog jag igenom miig rum efter rum.
Den sista dörren öppnade jag och där var som en ljus bild, en person.*

Det har nog aldrig hänt att jag tagit mig igenom fighter, uppdrag och komma fram till ett mål.
Då, där öppnade jag mina ögon, med motstånd.
Klockan var 10.55
Vet faktiskt inte när jag sov så länge...

Med lite snurr i kosan, så blev chockladbolls smeten helt fel, knastrade i munnen. Så bytte nog havregryn och sockrets dl.

Bakade två tårtor, dukade fram.
Min son blåste upp ballongerna
Nu blev det kalas

Mitt 12 åriga Bus var super nöjd, en av hans kompisar stannade kvar till kvällen.
Är så tacksam att kraft gavs mig för att hålla kraften, energin.

söndagen?!
Så utmattad att det enda som fick mig att kliva upp var maten till Bus.

Idag?!
Hämtat SDO-dräkten från sömmerskan ( som jag glömt vart den var)
Betalade Manikyrnisten för förra veckans behandling.

Pratade med en underbar fd. kollega. Samtal som ska fortsätta
Till Apoteket- med att hämta ut mitt första ångerst medcin. I hop om att få mer kraft, mindre kaos, mindre "ont i magen".
+ att hoppas snart på KBT, som jag bet om sedan 2008.
Sen hem till Ica, betala tillbaka på lånet, och med ränta (presentkort)
Handlade till fikan idag med M plus barnen. Våfflor med, sylt, grädde, socker & glass.

Somnade då & då i soffan av utmatthet.
Klarade bara från 15-17...

Kvällen bjöd på ett härligt, djupt samtal med Bus

Tro verkligen att många uppfatta mig som negativ, agressiv.
Saken är att det händer negativa saker, som jag jobba på att komma förbi, för att komma framåt idag måste jag visst vara agressiv.
Inget jag önskar, men för en framtid...

Lärt mig nu på den hårda vägen att vill ni ha en agressiv person. Så kommer jag!
För Nu är det ett slut, det måste vara ett slut på nedtryckningar.
Jag ska nu stå upp för Mig!

Ps. sedan ca 8 veckor sedan har jag börjat med ett ovårdat språk. Tro att brist på ordförådet, frustration, smärta. Ett tag var det till och med skönt att släppa på spärrarna.
Jobba på att byta ut orden, försöker nu sluta att svära.


Detta var min helg

Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...