onsdag 14 oktober 2015

To Much

Ja vart ska jag börja med dessa dagarna?

Vackra ord från min son:
"Att din kärlek är allt jag behöver, kan bjuda på kalas & det räcker verkligen mamma!"

Stressen från att stå på mig i vården ang smärtorna är ohållbara.
Jaga vårdkontakter.
Att känna tacksamhet för att de tar sig tid?!
I några dagar har jag behövt återhämtning, det visar sig genom en trötthet som ej går att stå emot. Somnar vare sig jag är i soffan eller sitter på bussen.
I går kväll satt jag i flera timmar för förberedelse för besöket hos betfysologen.
På kvällen sms jag min manikyrnist, & frågar om tid.
"i morgon?, ja den tar vi!"
plus att jag få komma in nästa vecka för betalning!"
Tack hjärte snälla du
*kärlek*

Med tung kropp tar jag mej ner till centrum, bråkar med försmå hissar, inga dörröppnare där inte.
Kommer in, sitter och väntar vid kassan.
10.00 är bokad tid.
10.10- säger de att dom är sena.
Berättar att annat är bokat idag för mig, då börjar dom tajfsa om att jag ska räkna med att dom alltid är försenade minst 30 minuter.
"Vilka ska du till?"
"vet du vad, det har ni inte med att göra!"

*PANG*

Sen kommer det-
"du sitter ju i rullstol?! "
"Det står det inte i våra papper!!!"

"Jag berättar att med stöd kan jag ta mig till deras  stol!"
Dom lyssnar nu inte alls på vad jag säger! Till med pratade över mitt huvud!

Nu Avboka dom tiden när jag sitter där färdig för att gå in.
De skyller på att min tandläkare ska skriva att jag sitter i rullstol!
Jag säger att dom borde då ha en punkt att Man ska fylla i om man Har hjälpmedel.

Inte nog med det...

Jag ska ge dom ett INTYG att jag har Eds?!
Att de säger att det vore bra om sjukhustandvården var med!"
Jag sa: att det ska stå i som rekommendationer, en önskan från oss
"Nä det vet jag inget om!"
Borde inte min journal räcka, då jag nu var på landstinget tandvård?!
Så jä***la kränkande.
Hela situationen, så mycket kraft jag redan lagt på att förberada mig, att försöka vila i går för att klara denna dag.
Att väl sitta där & sköterskorna är otrevliga, jag är nära till gråt.

Ett intyg på att jag har EDS?
Att dom måste veta INNAN om jag har hjälpmedel eller inte?!

Känslan är:  "Åååh, här kommer hon i rullstol! F*N Vad jobbigt!"

Nu var jag hos Betfysologen hos Landstinget.
Alltså har dom till gång till min journal, plus att jag försökt att nå denna tandläkare som valt att Inte ringa upp mig.

Kommer inte ens kunna återberätta detta i morgon hos min läkare, för allt är kaos!

Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...