fredag 16 oktober 2015

Fy fan

Hemskaste dagen på akuten

Idag är det min sons födelsedag Det är absolut det bästa som hänt mig.

Dagen ägnade jag mig åt att fixa och trixa hemma.  Planen var när bus kom hem att göra chokladbollar till kalaset som är i morgon lördag.

När bus kommit hem ska jag byta kläder för att gå till affären för lite xtra ingredienser.
Sätter mig ner och ta av mina Inne tofflor- min högra fot,ankel & vad är nästan dubbelt så stor.

Känns Inte bra, ringer min vårdcentral. Dom tyckte att jag absolut skulle komma ner, i fall för trombos.
Tänker att det går fort, klockan är nu runt 15.00.
Kommer till VC och de remittera mig till akuten för DVT, röntgen på kärlen.

Först till de underbara på apoteket för uthämtning.

På akuten blev de okey bemötande. Smärtlindring var hälften vad jag tar mot vardagen.

Sen till Röntgen där jag få reda på att dom gör ultraljud istället för en röntgen.

Mitt ben gör fruktansvärt ont,  svullet och blåmärken från "ingenstans "

In på ett rum, med nätt och jämnt få jag av byxorna pga svullnaden.
Med trosor och tröja ligger jag på britsen med en pappers bit i trojan.

" läkaren kommer strax!"

Lämnad. ..

Fryser,  gör ont.
10 min
15min
25 min...
Nu sitter jag dubbelvikt av smärtan...
några tårar faller ner.










" hur är det? - med en irriterande röst "
"Hur är det?"
-"låt mig andas!"
"Hör inte!"
"Jag tycker inte att det är mänskligt att lämna nån så här!"
"-jag har andra patienter,  som jag var hos"!
"Det bry jag mig inte om!"
-" det borde du göra för du är inte själv här, och jag jobba själv i kväll!"
" Jag är här för min skull inte för nån annans, du borde ha vetat att så kan ditt schema vara som läkare!"
"-jaha ska jag inte undersöka dig?
"Absolut inte!"
Nu kändes det som intill ett övergrepp om jag skulle ha haft henne dra över mitt ben med ultraljudet.
"Ja Då skriver jag det då!!!"
"Skriv med hur din prioteringar är!"

Fick ta mig ut själv,  allt från att ta mig vinglande till min stol, till att öppna undersökningsrummet.

Fy fan....

Fortfarande hör jag hennes röst, irriterad, stressad och besvärad för att jag inte ligger raklång så hon snabbt kan göra sin undersökning. För att Hon ska kunna checka av och gå vidare.
Att hennes tid var viktigare än allt annat.

Min fot är fortfarande smärtsam, svullen...

Fast jag han hem innan kvällen att umgås med bus...
Så i veckan ska  kompensation för idag göras med han.




Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...