torsdag 8 oktober 2015

Provsvar...

Positiva är att tumören är under kontroll!!!
Det är bra och skönt, visst jag har fortfarande cancer. Under kontroll.

Sen kom det...
Jag har fortfarande inte förstått
Mina östrogen värden var alldeles för låga för mig, min läkare på Endokrina hade ringt min gynläkare.
För att få min helhetsbild- och jag ska ej ha så låga värden. Det han inte kunde tyda var exakt varför.
Just för att min kropp har så mycket av allt, diagnoser och mediciner.
Det kan förvisso förklara alla mina UVI.
Idag äter jag medicin för att utebli min mens, då efter graviditet blir ordentligt sjuk.
Då jag ej kan ta emot östrogen då det framkallar blödningar "mens".

Fast med dessa låga värderna påverkas kalken i kroppen och den behöver vi alla (tro jag)
Men... då biverkninngarna är illamående, buk kramper och förstoppning.
Något jag ej behöver öka.
Jag sa att - vet inget fräns vi provat- vill inte ha de bieffekterna i framtiden.

Så är förvirrad, då han ändå var allvarlig, fast gav mig ett lugn. Han är en fantastisk läkare

Foto: lånad bild

I natt sov jag i stortsett inget, och de gånger jag somnade till fick jag hemska drömmar.
Smärtor i rygg och buk (vid gallan-som är borta), gallgångarna finns kvar.
Ett så kraftigt illamående runt 03-tiden att jag gick upp och tog en Prostafen och en Oxynorm. Det gav en stund vila, så ringde vc för att ge dom uppdateringen.
Min läkare ringer nu på måndag

Är trött

Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...