lördag 7 november 2015

"Måste vara frisk, när man är sjuk!"

Uppdatera
Mycket har hänt sedan jag kom hem från universitetet sjukhuset.
Ringde vc i tisdags då jag kände av UVI, ont i urinröret sedan söndagen som bara blev värre.
Fick sitta med flätade ben.
Fick i svar:
"Din läkare jobba inte idag, så vad ska vi göra?"
Jag la på....
Då afasi symtomerna är svåra speciellt i stress.
Jag Kom på att jag hade recept på antibiotika sedan förra uvin.
Hämtade ut den På tisdags kvällen....
Jag Kissade färskblod.
Inte gult,oranget, terrakotta färgat Utan klar röd färg.
Hade telefontid i fredags med min läkare.
Sjukt att jag måste ta sådana beslut.
Bad om att få börja med B-12 injektion igen.
 (Blev av med den då 1 läkare tyckte det kostade förmycket) Har ej fått in receptet än, så få se om jag måste jaga.

Tålde ej kalktillskottet, så få se vad som sker med det låga östrogennivån.

SDO-dräkten hade jag använt för länge.
Vd ringde upp mig efter min förfrågan om de smärtor jag få i axlar och armarna.
Hon berättade att en av hennes anställda, en stor muskulös kille hade testat dräkten
Efter 60 min gav han upp, det blev för intensivt för honom.
Så mina 8 timmar var nog en tuff start.


Jag har igen börjat svullna upp, mest på högra sidan.
Så har ökat vätskedrivande  (enligt ord.läkare)
Gett 2-3 kg viktökning
Ska pröva att sova med stöd för h. underbenet.

♿Den nya permobilen är en fantastiskt del av mitt liv, den har små saker som behöver justeras.
Spara otroligt mycket mer tid och kraft.

Yrseln har kommit tillbaka, på morgonen är allt i dimma och dubbelt.
Jag går in i dörrkarmar, och slå mig en hel del.

🔴TANDLÄKARE:
Stötte på kränkningar ännu en gång hos bettfysiologen.
En stund kom tårarna av en hopplöshet av oförstående.
Mina tänder har krackuleringar, ner slipad & sönder.
Jag önskar få hjälp med fasader, då fick jag kommentaren;
"Du har fina framtänder! "
-"Idag är första dagen Ni träffa mig, ni har inget att jämföra med!"
"Du kommer att ta sönder dom!"
Sen säger han ändå;
"Dina undertänder rör ej övertänderna"!
Så hur 17 kan jag då ta sönder fasaderna?
Det är ju jag som ska kunna titta mig själv i spegeln!!!
Samma med 4:6 som jag lagt över 25.000:- på över 1år.
Mina tandläkare har haft Krona i å tanke länge.
Han nån annan tandläkare sa att jag fortfarande har ont är det onödigt att sätta krona.

Fast jag har lika ont i alla tänder!!!

Min information var dom inte intresserad av.
Jag hade skrivit ner en lista, som givet jag trodde vi skulle gå igenom.
Men.... Hon (tandläkaren ) styrde sina egna frågor, svarade till och med på vissa frågor.
Hon sa att jag skulle maila henne min lista.
Dum som jag var svarade jag och gav mer information.

Hade lovat att ringa VD för den privata tandläkaren jag gå till som remitterat mig till bettfysiologen.
Då...kom känslor som att jag mådde lika dåligt som förra gången fast ändå på ett annat sätt.
"Du har mailen dit?"
Hon sa att jag bör samtidigt skriva hur jag känner, & hur jag upplevde besöket.
Sa att hon kolla då & då för att se journalanteckningar.
Frågade mig vad som bestämdes för nästa gång.
Det visste jag inte... inte mycket.
Bara att jag bör har mjuk Bettskena till natten.
Det viktigaste att få tillbaka min 4:6, och få stöd, avlastning och mitt leende med fasader.
De två huvudpunkter som dom av skrev innan ens dom tittat i min mun, känslan innan jag ens kom dit.
Dom var mer intresserade av mitt privatliv än mina symtomer.

Hade tid till MRT för hjärnan i torsdags.
Dom ringde onsdagen och berättade att den gått sönder.
Okey?
Jag ligger på deras prioteringslista, för en gångsskull.
Dom borde ha ett hum om när den bli lagad.
Delarna skulle komma på torsdagen.
Hon ringde på fredagen och gav mig tid Tisdagen den 10/11.
Detta är för att hitta varför jag har fått svårt för tal, uppfattning, läsa m.m.

Ordnat för att söka lss igen.
Förra gången missuppfattade dom mig rejält, det tog flera månader innan jag ens kunde läsa avslaget.
En god vän som är 25 mil från mig. Ansåg hur mycket kraft och energi jag skulle kunna spara.
Känns skamligt, pinsamt, genant & ovant vid tanken.
Sen... tänk om, om att få hjälp med de saker som tar onödigt mycket kraft.
Det skulle jag kunna lägga på Bus & habilitering.
Har med hjälp av Den bästa och finaste Qvinna jag känner
 http://gummimamman.blogspot.se
Utan henne hade jag ej fått ner orden. Var kämpigt ändå, tar tid för mig nu att koppla tankar ner till händerna.
Papprena ligger här, känslan att det ej kommer vara tillräckligt.
Jag har gjort allt själv, fått ändra strategier flera gånger om.
Så det är svårt att hitta svårigheter.
Tvinga mig att glömma gårdagen för att klara morgondagen.

Jösses vad text det blev.
Känns inte som jag fått med allt, nu få det va nog.
Klockan har blivit mycket och behöver natten😍


Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...