fredag 6 november 2015

Dejta (40 Days-40 Nights)

Varför leva ensam?

Efter xet-
Jag var nervös, orolig och väldigt låg självkänsla.
Graviditeten gav mig 23kg extra, foglossning efter 4 veckor.
Fick reda på då att Om jag vill ha fler barn, få jag räkna med rullstol.
Dom visste Då redan något.
Tro ärligt talat att pga inga fler barn, sköt jag upp situationen. Idag behöver jag rullstol, rullator & många andra hjälpmedel.

När jag började en ny start med en stor väska med det jag fick med mig.
I egen lägenhet, där jag hade de möbler jag fick tag på.
- Min Borg, mitt hem & mina regler
Jag har fått jobba hårt att komma tillbaka till min identitet, öka självkänslan och självförtroende.

Det har nu gått över 12 år sedan jag flydde. Har ett hem som jag är stolt över, som jag trivs att köpa fina saker till. Mitt hem visar delar av min själ.

Jag har dejtat 3 personer under dessa 12-13 åren.
Ingen av dom nån gång var en fortsättning på relationen.
Fick ett sms av P. "jag vill umgås med bara dej, din son är för svartsjuk!"
Svarade inte på...24 månader - skrev en ursäkt att jag ej svarat och skrev varför, för att smset inte kändes ok.

Också från en av dom - Då var jag sjukskriven, han hade pengar men vägrade att nån gång betala inför middagen Vi handlade, sen en dag när jag lagat mat, började på disken, Be han Bus att blocka undan Hans disk.
Sen på min födelsedag som vi gick ut ett gäng, beteede han sig riktigt svinigt.
Så jag nonchalerade honom.
Jag sitter nu själv i ett bås, han kommer-skriker, börjar slå i bordet.
"tårarna ran ner från mina kinder"
Han slå sönder ett glas i bordet.
Han blev så våldsam att 3 vakter tog ut honom.
Relationen avslutat!

Klart jag saknar nån att dela min vardag med, att lätta mina axlar.
Hur ska jag ens kunna Be nån komma in i mitt liv?
Jag är multisjuk & bli inget bättre. Många fajter, många sjukhusbesök.
Även ett stöd för Bus skolgång och hälsa. Pga hans autism gör det svårt att få andra att förstå.

Önskar faktist att mina vänner som har singelvänner, bjuda in på middag.
DET hade vart en start.

Dejting sidor? Njä dom är Aldrig som det skrivs eller ses.
Pubar? Då jag ej förtär nån sorts alkohol är det sista jag vill ha i min vardag.

Sen... Idag känns de som om att det ska vara intimt på första dejten.
Saken är med min kropp är att jag har svårt vid beröring.
Huden-Känns som håret/huden har nålar som strå, så vid varje beröring ger de hög smärta.
Ärlighet - Öppenhet
Saken är också att när det ska göras, gör det så ont att jag fejkar för att Han ska få sitt & att det gå över så snabbt som möjligt.
Sorry guys - Det är bara en av killarna som gav något.

A. med spanska som hemspråk, när jag träffade honom första gången hade han precis kommit ut från fängelset.
Fantastiskt vacker, charmig ett otroligt lugn, gav mig många skratt.
En relation startade, den var inofficiell - vi träffades i ett gäng år.
Utan att berättat för honom, fick jag två missfall.
En av gångerna blödde det så mycket, och vi hade inget att stoppa det med.
Då kom han på att han hade nya strumpor i träningsväskan.
Tog dom. när jag kom hem till H &M (de tjejerna jag bodde med) hade jag blödigt igenom ändå.

Än idag tänker jag på vår relation. Jag vet också att han är lycklig i den relation han är i nu.

Så vem skulle ens vilja dejta mig?
Knappt nån beröring, aldrig själva, jag måste vara försiktig med min energi då den snabbt går åt.
Kronsikt trötthetssyndrom, inbär att jag kan somna när som, och har svårt med talet. Gå in i saker, då dubbelseendetförstärks.
Fast frustationen är där hela tiden, att vilja göra saker, hitta på saker, testa nya saker.
Kroppen klara inte allt jag vill.
En sak jag inte behöver; Någon med en piska!
Det är inte det att Jag inte vill, min kropp klara inte det.
Ex. Jag vill så gärna börja på Yoga, fast...Idag klara inte min kropp mer än 10 sits up, sen måste jag vila.
Kan nån gång till och med få muskelinflammation.

Nån vän har sagt, att det finns goda männsikor där ute, att det är klart att Jag ska kunna be om en relation.


Jag kom till ro för många årsedan att kanske dö utan en partner.
Vill jag det? Abslout inte!
Tro förvisso att särbo är ett alternativ ett bra tag.

Fast finner jag rätt person, så finns det respekt. Att kunna gå till vården & prata om lösningar.
Ja, speciellt då intima delen.
Personen för mig måste ha Det, glimten i ögat, leendet. För mig idag kan inte intima ligga på 1:a plats. Charmen måste finnas där för att öka chanserna till närhet.
Inte rökare, helst ingen alkohol alls.
Fast idag, är det enligt många ett överkrav.
Inte för mig

Kärleken kan bli fantastisk om respekten, ödmjukheten & ärligheten finns där!

Kärlek till Er💋


Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...