söndag 7 augusti 2016

Ser Mig, min själ




Vem är jag?

Min mage som kommit på tal många gånger... Jag försökte kräva att min "husläkare" skulle hitta en bra medicinläkare för att få råd i min kollik, uppstötningar.
Fast lyssnades på mig?
Absolut inte!
Försökte med överförklaring att på magen & tarmmottagningen  håller dom varandra om ryggen.
Till och med ha det blivit så här:
"Jaha hon har redan vart hos Dr Jonson?! Då kör vi på vad han sa sist!"


Jag har brev från överläkare som skriver "finns inget nån kan göra mer för dej!"

Husläkaren - Jag är envis av mig!
*suckar*
Remiss sändes också  till kirugerna ang bla dyspepsin.
Inget besök, fast han/dom beslutade att pga att jag ej har magmunnsbrock så tar dom ej emot mig.
Han hade läst när jag låg inne 7 dagar på ett Universitets sjukhus.
Där en röntgen gjordes, där stå det att dom ej såg ett brock.
FAST
4  månader innan hade jag gjort gastro undrsökning med länets bästa ssk. Och brocket var kvar.


MEN...att sen få ett brev av min läkare där det skrivs attt pga ingen magmunnsbrock kan man ej gå vidare.

Om ej så skulle vara fallet, fyller jag andra kriteringar.
Är  detta bra? Nej verkligen nej.
Och det höll primärvården med om.


Tog chansen att maila en bland de bästa , kortfattad mig.

I går fick jag svar
Han ska se till att den mest kunniga kirurg ska ta kontakt.
Är nu nervös att missa detta samtal.


Så jag kan ordna det på mindre än 4 dagar, när vårdcentralen hållt på fram och tillbaka sedan förra hösten! Igentligen över 3 år som jag kämpat. 

Hur är det ens möjligt?
Men tack, tack så oehört mycket



Varför ej byta varandras mascara eller låna.

Dom flesta vet att det kan ge ögoninflammation.
Men sen är de stopp.
I stort sett i varje ögonfransar hårsäck,  sitter parasit

Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...