torsdag 28 juli 2016

Förnekelse


Inte visste jag att jag fortfarande försvara andras dåliga beteende. 
Tanke på personalen, att jag är inklämd, att jag måste tassa på tårna för att ej "såra/störa/distrahera" dom.
Där ser jag igentligen inga ursäkter på deras respektlöshet, oäröighet. 
Ljuger mig rakt upp i Ansiktets! Du!? Varför ska jag då dela med mig om min vardag? 
Ingen...
Ändå när du går härifrån och dränerar mig med att vara ett fån.
Inga insiativ 
Så när jag börja plocka, städa och diska..
"Jag kan ta det!"
Så varför gjorde du då det inte? 
Men jag är tyst 

Göra saker för mig så jag få må bättre!?
Börja dejta/träffa en person vars vi hade en intim relation 2008.
Lovord att vara varsam, i min takt. 
Så tänkte jag...lite glädje hormoner behövs.
Inte ens en kyss som förspel...
*plopp* 
Så vart han färdig 

*Det var inte värt det!*
För höga krav?
Detta vart en fredag
Söndag kände jag en lust
20 min senare

Fast
Denna gång vart det helt annorlunda! 
Allt förändrades när han tog tag i min strupe, jag fick lägga min hand emellan..fast då trycktes det på hårdare.  
Hade jag ej handen där...såååå?
Även allt blev hårdare, våldsammare 
*plopp*

Det kändes konstigt, tog en badhandduk.
Blod fanns nu där...sa till om det.
"Nä !"
Hela handuken gick åt...
Ytterdörren hade nu stängts. 
Där stod jag med blod mellan benen
Senare på dagen ökade smärtorna, var svårt att sitta, gå eller stå.
*Kan man köra upp en Alvedon?*
Det gjorde ordentligt ont.

Ringde gyn för att se vad kan jag göra för att ej blöda?
"Vänta lite" 
"vi vill att du kommer in i morgon "
*suck*
Gick dit
Kom hem
Pratade med BFF
DÅ bara Då inser jag....
Jag sa ju Nej, flera gånger, försökte att få bort handen från min hals. 
Då syret snabbt påverkas 

Ursäkter och bortförklaringar 
Den grova sanningen  är...Att än en gång ett övergrepp 
Från nån nära

Detta kan göra minsta fel, följder jag ej är redo att betala. 
Min familj behöver mig

Snälla se mig för den jag Är 
inte den ni ser!

Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...