fredag 8 juli 2016

Kaos i knopp

Vart ska jag börja denna dag?
Allt är upp och ner
Utom solen som detta år med tog en paus från byn.

Varje hopp har just nu blivit en besvikelse.
Allt ska vara en kamp och ta kraft.
Ringa om felanmälan, "jag är ej där nästa vecka-min kollega ta tag i det"
*ringer måndag upprepade gånger"
Onsdag få jag svar, då säger han att jag få ringa på måndag eller tisdag.
Då gäller de att koppla ur en trasig diskmaskin.
Att jag för över 1 år sedan ringde in för jag få hål i mina kläder.
Och ja jag fortsätter att få detta.
Inget trasigt syns, eller känns. Fick informationen att det ändå kan vara sönder och ta sönder kläder.

När enheter har sagt att "Det ska då beställas!"
Jag har snart väntat i 6 månader på en vara från Bonniers, med över 30 mail (fram o tillbakagång utan svar)
Ska ha sänts den 30e juni.
Två veckorna lite tid!"
*what*
En order från Tawain tar samma tid.

Hjälpmedel= Jag har bett om en del sakar för att underlätta och kunna vidare behålla aktiviteter.

För...*humm?*
5 veckor sedan var det för beställning av bla. en arbetsstol. Som för mig skulle ge mer...
För 2 v. Sedan ringde dom ju och berättade att jag fick avslag på.ställbar säng.
Och en BRA nyhet är att hon nu lagt beställning för stolen
3 veckor EFTER utprovning?

Men... Nu sa hon efter 5 veckor att ordern inte alls är lagd.
Nästa vecka går hon på semester



Ska vara i Domkyrkan 10.00 måste lämna hemmet 9.00-på måndag
Ja jag har ej vissat nån hur kass jag/kroppen är
Så att bara få i väg kroppen utan motor är en kamp.
Att konstant ha en TENSMASKIN på kopplad, alla organ påverkade.
All smärta hela hela tiden.

Hur, hur ska jag kunna?
Kan jag?
Att kela, ligga och mysa-bara tanken på vad de trigga igång smärt sensorerna.
Endorfiner är positivt
Det är galet många år sedan närheten.



*brännande smärta i armen och under fötterna*
Vid mjuk beröring går dom från 100 till 1000
Så hur ska jag kunna....
Det är ej viktigt för mig, smärtan är där för att påminna mig varje dag.
Varför har jag intill nästan alltid håret uppsatt?
För att håret ger smärta i nacken och rygg.

Ligga sked-sorry men glöm det!
Så?
Hur förklara man för en ny relation att beröring, närhet ej prioterats.
Att det ej är viktig, (beh8v kanske finns) kroppen säger annat.
Ett obehag, som om när nån drar en nagel i trampdynor.
*Bläää*
Som om varje hårstrå vore en nål, vid beröring körs nålen runt och ner.

Önskar.så mycket mer.att nån  stod bakom/med mig i många tillfällen.

Jag få ej tillräckligt med vila.
1 timmes aktivitet ger 1dsgs återhämtning som jag ej Kan få-liggee hela tiden på minus kontot.

*brister i medicin underlaget *

Kanske kanske har jag en chans...meeen när.semestrar dras igång stoppas allt.

Med allt piss och elände...
Händer positiva saker, vissa är med stor respekt & tacksamhet
Tack #Carpe🌞Diem

Puss på er💋💋💋



Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...