torsdag 14 juli 2016

Medvetenhet...


Varför skämmas för att Jag vill bli bättre som människa?
Erkänna sina svårigheter, se dom som en utmaning....Till förändring.
Vem vill stanna i ett förgånget.
Jag är långtifrån perfekt.
När jag gör fel stå jag för det, vet jag ej vad eller hur. Så be jag om ursäkt för det.

Att i så många år kommit med förklaringar intill ett försvar av mina beslut.
I också hela tiden ber om ursäkt för att jag är besvärlig
Varje dag bli i fråga satt
*har du gjort något idag*
Då och då rätta jag mig själv - det är inte jag i sig utan min kropp.
Min kropp är komplicerad och ge besvär i vardagen.
Behöver bli mer.. "bry dej inte" H"ar du inte med att göra "
Ni vet!
Ju sjukare jag bli desto mer dras ni bort.
Ja, jag slutat att jaga, det slutade med en boost.
Jag ska bara sluta o ha ont
*bli du frisk snart?*
Om ni hade vistats empati,  läs nån rad - försök att förstå.
Ring mig, sms...kanske till och med besöka mig.
Ni gör inte det jag behöver mest, jag tänker inte fortsätta att jaga er för att behålla vänskapen.

Inte innan detta har du ingen rätt att påstå hur och vad jag ska göra vad jag kan göra

Varje dag kämpar inte bara jag, för att tillgodose Bus behov.
Kampen med att hålla ihop mig, med skakningar,smärtor.
Ärligt kan ni inte ens ana motgångarna som sker intill dagligen.
För ni har valt att inte lyssna... Enkelt för er!

Öva öva....när smärtan är på en. Kroppen ömmar som den vore i hypotomi.
Pulserande smärta över hela kroppen, klart uppsatt hår då håret skapar smärta.
Att få en kram eller nån beröring är vidrigt, mitt nervsystem tala om att det gör mer ont än ett fastare tag.

En till två dagar i veckan kan jag känna allt från att *nu skulle jag kunna..* Till närhet som är en fysisk plåga
Att nu är de ok...skifta på timmar.

Hur gör man för att orka, kroppen är smart.
En helvetes förmiddag, med smärtor, illamående (kanske kräkning) det smärta inne i benmärgen ut till varje hårsäck.
Ingen kraft i lungorna, heller ej kan svara i telefon.
Till slut stänger kroppen av för ett måste till återhämtning.

Vid lunch upp och laga mat

Kanske vila lite till...
Vid 16tiden
*hur har din dag varit?*
Nu är det bättre, inte bra...fast bättre.
Ja jo...lite trött bara.

Kroppen förtränger för att orka

Som idag kom en ny smärta...Som en riktigt illa PMS.
Gallgångarna är i en ny fas...smärtorna som vid gallsten.

Däremot😍
Gav mig på pennorna igen..För att tänka på annat. Ger kramper och smärtor...
Fast jag få ett resultat

Gnäll denna gång (varje gång)

Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...