söndag 17 april 2016

Love me or hate me

Sätt på sminket
Smycka till topp, öronhängen som skimrar,lika väl så som de ringar blänker, en guldklocka med vackra stenar

Gör i ordning min autfit- Matcha

Så jag gillar mig
Var sexig, var ej blyg

Sluta att försöka så mycket, behöver inte ge upp kroppen
Behöver ej förändras
Behöver ej försöka

Ger lika mycket idag som för 20 år sedan,
Jag är precis som jag är...fast i denna kropp

Ta kortet, köp nytt, köp allt, så dom ser att jag är kvar
Tycker Jag om mig?

Behöver ej förändras...
Var mig själv

Sminket, smyckena, outfiten, vara vacker för en dag...Gör mig ej frisk!
Det känns bara så mycket bättre När jag KAN

Men...så fort jag kommer hem, sätts håret upp, byter om till morgonrock, tvätta av sminket.
Kan andas igen

Rädsla att ej bli omtyckt av andra och av mig själv

Kroppen stängs snabbare av...
Om jag skulle skriva ner allt som är förändrat, ser det vulgärt ut, onaturligt...fast det förklara varör min insida är så sönder.

Som Boxningen i 16 år, militärtjänsten, har jag det i mig - Iam a fighter.
Slåss för rätt och fel
Lånad bild


Så för att jag SER frisk och kanske till och med fin ut - Betyder ej att jag har blivit botad av den progressiva/ärftliga diagnosen och allt annat jag fått plusat.

Se mig för den jag är...Inte det Ni tro sig se!

I min hemstad - där jag en gång kände mig trygg - är idag ett stridsfält

Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...