måndag 24 oktober 2016

Så fel jag kan ha..

I så många år har jag sagt totalt fel.
Jag be alla om ursäkt för mina fördomar.

"Varför lämna han/hon inte förhållandet när vi alla vet.
Att de lever i ett destruktivt förhållande, jo de var då klart ett slag. Då borde de vara enkelt att bara gå.
Fast...*Psykopat*(beteende) borde alla väl tidigt märka att något är fel 

Oj vad jag har fått äta upp dessa ord 

I yngre dagar testade jag mina parter och se om dom stannade kvar, jag drev bort dom. Inte för att de skulle lämna mig utan för att se om dom stannade kvar.

Speciellt en Si. Idag är han gift med barn som verkar vara bra av de lilla vi han prata.
Skulle vilja be om ursäkt för mitt beteende och att jag drev honom bort.
"Si. Du läser säkert inte detta.. 
Min ursäkt är tydlig o klar förlåt att jag var sur och tvär. Mina "demoner" var mina och inte dina....Så förlåt.
Galet nog nu efter 20 år plus,minus noll.

Varför kom jag in på detta?

Det förhållande där jag blev gravid utan missfall. Så levde jag varje dag under hot, psykisk misshandel .
Även dom som "kände" mig påstod att jag alltid haft en irriatation.
Blev hem lös över 15 gånger, gick 89% själv till ultraljud m.m.

Ville så få förhållandet att funka.
En av alla gånger då han dumpa mig någonstans m,denna gång på andra sidan av kusten.
När han skulle hämta hem mig hade jag 69min på mig att vara redo...Då var jag och mor inte ens nära hemmet. In i bilen åker några km  hastigheten var nu kring 120km. Jag bad om att tänka på oss 8ch barnet då begränsningen var 90.
-"när du kör få du då bestämma!"
Hoppade av på motor vägen.
Han körde mig tillbaka till min mor.

Hon såg mig gråta och gick till honom för att höra vad som hänt.

Jag stängde in mig ännu mer 

Hittade ett brev från mamma från den dagen...För nu satt jag i soffan o bara grät.


                           ❤ Brev från mamma 
                           Sommaren 2003❤                                  
"Du säger att du älskar   (honom). Det tro jag också att du gör. Men...Vart har då kärleken till dej själv tagit vägen.  Du har låtit *honom utplåna kärleken till dej själv,nedvärderat, kränkt, hotat dej. 
Anser du verkligen att man är i sin fulla rätt att behandla dej så här illa?, som han gjort, vad jag förstår under det senasre halvåret bara för att du älskar honom.n
Lyd då det råd, sms honom skickade dej.  "Lyssna på en klok kvinna "din mor"

Du är min högst älskade dotter är den mest varmhjärtad människa jag känner, har ett stort hjärta, överfullt med kärlek. 
Om du bara ville lyssna på mej!
Av all den kärlek du bär inom dej, Jag önskar så att du ger något av den till dej själv.
Och till dej själv först
(Det är själv kärlek och INTE egoism.)
För att kunna älska andra, ömåwte man först o främst älskar dig själv.
Det gör du inte nu 
Mitt råd till dej. Återerövra ditt hjärta. Ta tillbaka kärleken till dej själv.  Och kan ta över kontrollen över dej själv och ditt liv. Fatta egna beslut. Låt Ingen annan bestämma över dej och ditt barn.

Jag anser att nubäst behöver. vila lugn och ro, närande mat åt dej och sitt väntande barn.(mitt barnbarn)
En tid av avkoppling, oxå en distans till honom. För att du ska ha en möjlighet att återhämta dej och återvinna styrkan. 
Kärleken är den starkaste kraft av alla. Tro mig jag vet att det är så.
På de sätt som *Han har behandlat dej och jag vet  då bara en liten del av vad som hänt er emellan.  Nej jag tror inte längre att han är bra för dej. Han är egoistisk(jag vill inte prata in lös om humlan far) o Humlan behöver inte växa upp med sin biologiska far som skadar Humlan mor och därmed oxå Humlan. Ni (du o Humlan) är var då något mycket bättre.  En större kärlek än kärlek en till sitt barn finns inte. (Jag har 4)
Mitt hjärta gråter nu när jag ser hur dåligt då mår hur knäckt du blivit av den behandling du fått av honom o den situation du nu befinner dej i.

Snälla älskade dotter låt mej få hjälpa dej!
Stöttning inte bort mig. Jag vill ju av hela mitt hjärta att du mitt ska vara lycklig.  Lycklig oxå över ditt väntande barn.
Och att ni ska kunna leva ett bra liv. Jag vill för er göra allt som står i min makt, kärleken till dej upphör aldrig någonsin. Du är mitt barn även om du n är vuxen
Din mor för alltid

Vila i frid mamma❤
Trött, kanske till och med deprimerad 




Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...