fredag 14 oktober 2016

Integritet !!!

Mitt hem?
Efter många år med otrygghet ang boende, till att flytta för många gånger även innan jag flyttade hemifrån..
När jag lämnade den situationen jag befann mig och flyttade dit min ena bror befann sig .
Med ett ärligt genuint brev till en kvinna på ett hyresbolaget.
Hög gravid fick jag sova på golvet hos dåvarande moster.
Stressen jag mötte med att ej vet vart jag skulle ta mig till efter BB. Ville absolut inte tillbaka till golvet.

Tur för efter några veckor (lååååånga) veckor kom ett samtal jag tackade jag direkt, hon rekommenderade att jag åkte och kollade på den. 
Det gjorde jag mig. 
Tog den direkt. Klart det var tungt att få saker på plats. (Vissa saker var magasinerade.
Om på nytt igen...
Denna gång fick jag in med tjatt att detta är min borg mitt slott. Jag ska bestämma vem ska komma in och ut!
Tog mig ca 11 år innan jag som nu kunnat sätt personliga prägling på och i hemmet.
Detta blev min trygghet, min borg , mitt andrum.

*PANG*

SÅ TOGS TRYGGHETEN BORT  

Jag blev snabbt sämre innan sommaren. 
Lss avslagen haglade in,  själv överklagade jag.
*stop*
Kom ej längre; Så...sökande efter/för hemtjänst 
Vilket helvete jag möte. 

Efter förtryck och annat ville jag fixa detta hus
Saker, sjukdomar och tyvärr mycket annat. ...Livet blir ej lättare,  man/jag bli bättre på att dölj 

Livet kan vara som skenet av en regnbåge 

Extra;
Bordet brukar inte stå så...
Så några meter bakåt innan jag tjongade,

I dag/natt 3e fallolycka.
Somnade framför tvn, reste mig för att börja göra iordning.
Med ryggen mot bordskanten...tipp tåade jag mig bakåt, kämpade att komma framåt. 
Sen åker bordet in i vägen jag far från andra sida 
bordet rakt in i betongväggen...skallen och vänstra axel tog stryk.
Fick larma då jag lyckats sätta mig upp.
Två Fantastiska tjejer tog väl hand om Mig. 
Lyckades i alla fall ej väcka Bus.
Om det finns änglar, så tack för de hade kunna Sluta illa.
Med flera frågor
Säger Jag god natt 

Bra saker💋
Fick min arbetsstol-använder den varje dag
Äntligen och Med postförskott kom Kompensationen av nästan 7 månader av lev från Veckorevyn. 





Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...