tisdag 27 oktober 2020

Att förutse, ta misstag

 God kväll

Denna veckan med två dagar har kraschat hela november. För att jag ej vart uppmärksamhat livet och omgivningen. Att jag lyckats ta fel på så mycket allt i från försäkringar till mat i hushållet. Bunkrat upp kylskåpet och skafferiet inför resan och inläggningen på universitetet. Där jag ska vara allt från 1 dygn till 5.

Där är det nu utredning fortfarande för POTS men vi ska ta upp ME och CFS. Jag svimmar tappa bort mig prata rappakalja när jag ofta överansträngning. Även nu här i soffan så råkar jag blunda/blinka å0men de är upp emot ca 15 sek. Om ibland inte mer. ME vet inte många om då rekommenderar jag dokumentären på Netflix Unrest. Jag känner igen mig i så mycket som jag bara försöker att leva med. Att ha den systern jag har känner jag som idag att jag ej förkänar. Hon är helt fantastisk den klokaste o smartaste personen jag känner i jag få som gåva att ha henne i mitt liv. Tyvärr gör jag henne besviken ofta så jag har svårt att leva upp till mina ord. Först för jag tyvärr glömmer bort sakerna jag lovat. Skriver ner sen har jag glömt vart jag har skrivit det, kan leta mig förstörd. Sen har jag glömt vad och varför jag letar efter något eller någon. Nu försvann jag ett bra tag så pass att mobilen slocknade.

Sen har vi den förbannade hormonrubbningar som skapa ökad i vikt med ödem. Ja tack för den! Cancern på hypofysen ha satt sina spår, ärr. Skador som känns att den är kvar. Vad jag än äter förbränner jag inget vid gym eller träning. Utan kan på som idag gå upp 3kg

BOOM!!!


Kan inget  annat än att köpa nya kläder, försöka acceptera denna jäkla bloobb jag blir ledsen o frustrerad då så många kläder måste bort. Hoppas tillfälligt.

Fast har på känn att min vikt kommer att öka inte gå ner. Med Gastropares så borde jag gå ner i vikt då jag ofta ej kan behålla maten. Tränar i den takt jag kan o klara av, äter mat som jag laga ifrån grunden. Ibland halvfabrikat. 


Jag känner nu att jag ska ta en natt satumus.... Alla andra sover bara jag är vaken...

imorron är en ny dag med nya utmaningar men något säger att en kamp kommer jag ej att vinna 😢



Lägg till bildtext


Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...