lördag 17 oktober 2020

Att dö, se döden

 Jag har fått datum tid kvar att leva. Dom gav mig 5år vilket jag ska slå mamma dog ung i cancer morfar o farmor lika så. Så fylla 50 är ej ett mål för vården. Fast jag sa o säger att hur många hemtjänst personal jag slänger ut för negativt bemötande som tar på kroppen. För att spara energi ⚡ 

Folk kring mig tro sig kunna bete sej hur som än haver. Fast... När jag imitera deras ljud nivå eller slå i köksluckor. Så är jag boven. Då blir jag utskälld som den lilla jag på 4år.usch så få du ej beter dej!

Men men men ni då? Ni få slå och skrika vara nedvärderande och grova kränkningar och allt är att ni inte ens få konsekvenser av ert beteende.

Talar om för mig hur hemsk jag är o hur vidrigt mitt liv är. 

Du! Tack jag vet redan detta. 

Då sjukdomarna har gjort mig fången i min egna kropp. Hemtjänst gjort mig fången i mitt hem. Även ord från nån med akturiter. 

Jag kämpar i livet för livet o ser tacksamheten i vardagen 💕 



Jag vet att jag prata o skriver i gåtor ofta. För att skydda omgivningen av mitt liv, som ej är en dans på rosor.

Öppnade gårdagens post på 17års jubileumet. Ett brev som kom 8år försent. Från en kvinna som tror sig rätten till nån annans liv och val. Jag svarade ett ärligt mail om relationer och släktskap.

Idag fortsätter firandet på de 17 år som gått. Hur stolta vi är av kärleken. 

Ska skriva ett brev av kärlek nu och ge i handen


Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...