fredag 26 januari 2018

Bli rugguggla för dej?!

Varför blir det repriser med hemtjänst/vård?
Att min kamp för att få en vardag tolkas som  om jag vore frisk, bli krävd på lika vilkor som du eller till och med om"vårdnads" service.
Då mina stämmband är ej bra och ofta har jag bara rassel. Har en röstförstärkare, vars inte fungera vid alla tillfällen.
edan 2016 märkte jag snabbt vad som tog energier och kraft...som ökade prossecen i min EDS och allt annat.
För att minska sressnivån, med ihop att hitta en balans mellan utmattad och uns av kraft.
För vid varje minsta tillfälle av energi-Kör jag så det bränner i knoppen.
När jag en fredag började måla 1vs4 väggar i grabbens rum.
Låg hela lördagen utan att kunna dricka, äta ens gå 1 meter. lyckas jag ändå att se tiill att Bus få sina 4-5 måltider.
Kunde ej släppa in P/ssk för i vetskap om att hon ej kan hantera sådana situationer.
Dom gånger HON gö något r när jag håller på
˜jag kan göra detˆ
-fast nu gör jag det!

Hennes egna Genomförande plan vars hon påstå sig följa - Inte sant!!
Ex. Röstförstärkaren som ska ernjudas Varje morgon.
Just vid detta tillfälle ca 2 veckor sedan.
"Jag följer den genomförandeplanen"
---Hur många gånger har jag fått den av dej?
"Inga!"
--Fast d följer du ej planen!
"Jo det gör jag"

Att med avbryta, köra över, kränkningar (för att hon ej har underlägg vid mläggning--- tyckte hon att jag skulle ligga på blöjor.
Försökte igen ge information att det ej känns okey---
[Inget att bry sig om, det är bara blöjor]

Ja JO jag tackar....nä fy f*n

Trygghet, oro,utmattad varje dag då SSk ej är tydlig, ändrar på saker utan informatin. Märks bara när o då jag fråga om hjälp/handräckning.

Tack Och  Lov med service bolaget jag har, lugnt och ger gehör-Utan dom vet i 17...

OCH i går kom en Postnords JULklapp o B-Dagens Gåva med glädje ända ut till alla lemmar, från C.J.Lund
LOVE u Babe




Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...