lördag 6 januari 2018

För att något ska fundera....

Behöver jag göra grovgörat. Vars pesoner fåe betal i med att göra.
Ex. Hitta artikelnummer för mediciner, se till att enhetschefer få sin rätt, på så ihop om mina.
Ringer och boka tide åt andra.
Igår ordnade jag så P få lära sig lyft teknik. 
(Som om jag ens skulle behöva be om det, att  jag gör de,  Är för att få de gjort)



Att ha en vuxen i knät med tårar, nu sitter jag här med tårar i ögonen som med motstånd rinner ner på  kinderna
"Varför är du sådan här?"

Va?
Sådan här???
För att jag 24 timmar om dygnet har smärtor; att få ha ont måste jag sätta Stopp...på all negativitet.
Att ha P. som med händerna i  fickorna.
När det ALLTID alltiď finns saker att göra.
Måste inte  bara medicin, diska....
Tänk!....
Kanske ödmjukhet med en kopp te.
Patient/kund som ordna med informations svar som  i går.
Där lyfttecknick - för att jag ska kunna larma fler gånger än vad jag har behov av.
Sen se till att dokumentation görs.

Kvällen trösta jag andra.
En bra iakttagelse....
- "Rätt se in i dina ögon - Ta mig till uttrycket....
Själen lyser igenom....
Det jag ser är sorg, och en kamp "!

Så rätt Så 

Kanske är det just det som"lysser" igenom de 150 milen från C,  att ha den som förstå mest är verkligen lägnst bort. 
Förstå mig, min situation. 

Sen har Vi er som är här, kunde vara här, finnas och stödja kampen med och för en bättre varadag. 
Att jag eftersträvar  LEVNAD och ej "bara" överlevnad. I aĺla kontakter med vården, att jag måste se till att MIN läkare följer upp det hon lovat
(Vars hpn ej gör!)
Allt från sjukskrivning, intyg, utlåtande, hitta rätt artikelnummer  till mediciner och hjälpmedel.
Nån,  inte ens en uns, av behandling får jag.
Att jag påpekat samordnings SSK enligt lagstiftningen....
*tyyyyysssssst*
{Så jag patienten glömt}
Så nej lagstiftningen skyddar ej mig eller stödjer mig.
Från det nyaste läkarutlåtande; i vad som begränsar mig.
"Pat har p g a sin EDS lät uttröttbar muskulatur vilket gör att hon behöver överanstränga sina muskler vilket leder i sin tur till kroniska smärtor. 
☆Sömnstörninga.
 ☆Minnessvårigheter
☆Svårigheter med talet (pga kratiga migränanfallen

☆☆☆Patientens resurser; lösningsfokuserad, har ett positivt 
tänkande i grunden☆☆☆

Jag bör hålla med, vill hålla med....
Tyvärr bli jag påmind om att de orden når ej alla, alla vill inte eller lyssnar ej.

Så då är vi på □ruta 1 igen.
Där jag måste klappa mig själv på ryggen...
Att ge mig själv det beröm för allt jag gör och ordna.
Med en kropp som stretar emot mig varje dag.

Frågan är... Hur mycket mer tål kroppen?


I går var det min dag

Min födelsedag 💋😋

Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...