tisdag 9 januari 2018

För fasen

Att det ska vara så himla svårt att SE.
Öppna ögonen!
Vakna!
Låt mig slippa hålla dej i handen.
Låt Mig få ta vara på de få och korta stunderna på en vecka.

Hand förlamade personer inom vården är skrämmande.  Att bara stå och glo, väntar på instruktioner för Allt.

Så vad händer när min kropp är så slut att en rörelse ger svettningar och ännu mindre ork.
Att knappt kunna Prata. Lugnorna är Ej i fas med kroppen. Att "bara" få fram ett Nej är intill outhärdligt.
Fast sen kommer Du, Ni och fråga vad Du kan göra
LÄS! LÄS mitt läkarutlåtande än en gång.
Googla iallafall 5 av de snart 30 med diagnoser/symtomer.
Men nähä
Stå där o gör inget
Klokt?

På eftermiddagen kväll
Få jag äntligen kraft, kraft att sitta ochvteckna en stund.
*25 min försenad inget sms"!
(Då frågan om mitt tycke annars så gav jag det)
Inte förvånad...döva öron.
Bortförklaringar

"Sluta att rota bland allt"
-tog du all medicin nu?
(Seriöst?)
Ja jag tog allt och från alla kartonger tog allt på en gång"!

//Min Medicin ligger i en dosett uppradade enligt klockan.
Som sagt öppna ögonen.


Sen händer de en sak som gör Mig vansinnig att ute ifrån ge sig på min familj.
Agera direkt

Sen middag att göra....
Ser förjävligt ut....
Torkställning mitt i gång och tomm
Hallen full med grus
Röstförstärkaren som jag ska få till mig Varje morgon...lägger jag på plats.
Gäller i eller på fläkten...dags att tvätta.

Ja o Jo NU ja passa de att göra saker.
Ta gärna sakerna ur min hand när jag påbörjat.
Ändå har jag förklarat....Och ändå stå allt ner skrivet.

Du hjälper inte
Du gör mer skada än nytta

Jag är så trött på att hålla allt. ALLT ELLER INGET!!!
Alltså ska du göra något gör det ordentligt.

Att jag Inte kan eller klara av alla moment.mm
Fast just de ja... Det är jag som är kund
Är lika aktiv och drivande som en 
delägare.


Det som är skrivet ovan innefatta 14 dagar.
Då intill varje dag en kamp och förnedringqr.
Exempel, idag morgonen...jag har väldigt svårt att få fram ljud och ej kom hon med min röstförsrärkare.
Till slut(Med ett VA?!) Så två gånger säger jag...
" Jag vänta på ert insiativ.
Då började "predikan",  kränkningar.

"Du ska tala om vad vi ska göra!"
☆nej för ni ska gå efter den genomförande planen☆
Igen... du har otrevlig ton ...vad är det som ska vara så svårt att mina stämband ej är ok!

Så då vad jag henne ta sin attityd och går.

Så.....
Bilden nedan
Spackel gör sig vacker, utan spackel ej vacker.
Jag tänker ej ge upp för du/ni ska få mer förståelse o empati

Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...