fredag 17 juni 2016

Svårt.... och

Att vara dag är en kamp är en underdrift
Därav den frustration över att om och om igen ändra vardagen, delar av sig själv.
I tro att Okey nu stanna vi här... vi utgår från detta läge.
Så förändras det igen-för flera gånger per månad.
Visst Okey nu är det så här... Fast!
Ingen sammankoppling, sammanfattning av helheten...inte ens ett extra försök till att ta reda på varför?
Många förändringar;
Njure
Hjärtat
Blt
Hormoner
Buk-matsmältningen, gallgångarna
Detta är lite av det xtra av smärtor som påverkar mig dagligen nu.

Ändå känns de bättre än för 2 månader sedan.

Ett lekage i 1 kammare, till att båda läcker. Förändring på ca 3 månader (eller ha dom missat?)
Svårare och svårare att kunna äta, kollik, huggande, molande, kramper i buken varje dag och natt.

Sedan vänstra axel gick ur led har jag ej fått 1 natt sömn.
Nääästan i veckan, fast då blev jag väckt brutalt av personal. Som sen inte hjälpte mig att komma upp i sängen.
Så nära...
Nu vet nog de att med långvarig/kronisk smärta är all sömn ett måste.
Väck mig inte - och nej! Jag kan ej somna om

Idag var ett tråkigt bevis på att det jag hoppats på att vara tillgängligt idag få vänta lite mer.
Åkte och handlade...gav upp varor, Läste fel, blev utmattad.
När jag stå och ska betala (självscaning)
Ringer husläkaren för av check innan hon tog semester.
Ska göra ett nytt 24-timmars Blt för i hop att kunna gå tillbaka till den dos av betablockerare jag behöver.
Hjärtat rusar så pass att händer och ibland fler delar av kroppen skakar.
Då...njurläkarna vill med försiktighet se att njurvärden bli stabila.
20 minuter var jag i samtal med min läkare i butiken.

De vill se att jag i alla fall ligger på 110 i Blt
Mitt medel sist var 81/44
Fast de höjer blodtryckssänkanden medicin (kärlkramp)
???

Jag tog upp gastroskopi, fast efter sommaren. Pågrund av de försämringar. Något A-L tyckte var en bra idé, låt se

Saker är så nära fast så långt i från




Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...