fredag 10 juni 2016

kaos utan svar...

Vi kan vara snabba fast noggranna
Långsamma fast slarviga

Med hemvårde jag ger dessa meningar sanning. Så vad gör jag?
Det jobb dessa personer få betalt för, fast så många av dem är personer som inte passa inom vården.
Berättat när otryggheten kommer av deras lamhet. (Lamhet är nu ett ord om det ej fanns innan)

Äntligen har jag min röstförstarkare.
Nu kan jag spara kraft igen...
Små små steg i förändringar

Tyvärr har olyckskråkan ej lämnat mig, massa skit och elände, "otur", dåligt flyt.
Ja med andra ord är det ej ok.

Sommarlov
Äntligen kan vi vila, ska boka så lite som det bara går. Hoppas än ett år på varm, het sommar.
Förra året kom det TRE dagar sol, sen regn och kallt.

Axlarna; sist gick vänstra axe lur led, har sen högra axel har krånglat pga. obalansen.
Nu har jag galet ont i båda axlarna...högra är värre
Då när viss personal kommer, gör jag mer än hälften för att få det färdigt ex. hänga tvätt, dammtorka, dammsuga, byta påsar.
många många fler exempel finns.

Efter en vecka med gliflimtar, och kaos...rädsla.
Jag kommer göra allt och mer om bus ej trivs.

Är ej här för din skull, du är här för min
Och ska underlätta inte ger mig fl3r uppgifter.
Vaknade  i lite ur ì huvudet som vart kvar ett  tag

Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...