onsdag 19 augusti 2020

Livets väg...

 Jag har haft med vården att göra sedan jag var spädbarn.
*Kollik
*3 tarmvred enligt min mor innan jag fyllt fem, men hon lyckades övertala dem med annan behandling än operation.
* En cysta mellangärdet när jag var fyra, fem gav över 30cm långt ärr. Under h bröst back i ryggen
* problem med leder och rygg och fick i svar att de var växt värk även när jag slutade att växa. 
. Så över 25 operationer i buken och slutade att räkna för 4 årsedan efter de titthåll
*gallan borta
* Högra njure borta
4 operationer på 3 månader 2005 som lockade fram #fibromyalgi
#kronisk magkatarr
*EDS hypormobilitet + klassisk typ
Som ges sig hårt på mina inre organ. 

Över 40 med deagnoser
. Som skapat ett driv för överlevnad. 

Varför dessa tankar nu här?
En av mina bästa personal slutar för har kommit in på sin dröm linjer på universitet. 
Hennes sista pass hos mig idag. 
Innan hon gick gav hon mig stärkande ord vars jag är rädd att glömma helt om jag ej skriver ner det. 

"om jag upplever något jobbigt tänker jag på dej JL för vad skulle du gjort, men jo tagit igenom det!"

Tårar föll då en människa som fatta hur man skall bemöta mig, men visa respekt och empati och aldrig behandla mig som en lista. 
Jag kan nog visst prata om mig och mitt liv fast det är ej samma sak som att släppa in någon på djupet. 

Vikten... 😢 Igen viktuppgång på nån dag ca4 kg och vars jag ej få ut med furix. Ändå höga doser. 

Klimakteriet???
Svettas som en skollad gris
Så pass att det ringer ner. kommer i intervaller.

Så mycket att säga men minnet sviker mig, mina fingrar går ej lika snabbt som mina tankar o då tappar jag tråden.
Önskar komma ner i min idiall vikt, men ej ligga så här högt. 

Gastroparea ge uppstötningar och kräkningar... Vilket ger dåligt med socialt umgänge 
Nu small det igen BomBom
Kl 23. 10, men ännu ett skott?

Ska lägga mig strax för i morgon sista natten i denna stad på över 1 vecka. 
Kommer sakna katterna "sc
Svettet lacka" dra ska hämta underlakan ovj Jobs med det

Bombom igen 23.19

Det har varit rån och pistol skott häromkring. 

Mår illa
Så få slita nu då jag tuppar av hela tiden. 
Lite story om mig! 

Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...