torsdag 2 juli 2020

Värdelös... Jag är

Känner mig värdelös när jag upprepande gånger få förklara hur mycket som ligger på mina axlar, all hjälp jag får är guld värd. För jag är ej värdelös fast känner mig det just nu. Jag efter att kämpa i förklara hur det är att ha ont 24h om dygnet och samtidigt trasiga stämband.
Är jag nu dränerad
Detta uppskattas ej, min uppskattning uppskattas ej.
Få höra att jag är hemsk, Otacksam, ingen vill ha med mig att göra.

När jag måste förklara förtydliga utan röstförstärkaren i enkla ord... 
Är jag otrevlig!
När jag förklara att jag är tydlig, och att det gör ont i lungorna till stämbanden som ej längre är hela.
Kommer jag i högre med tonen, men som så många misstolka för irriation.
Där och då handla det om att spara kraft ej förlora mer...
Nu efter ett halvt decennium har alla åren vart falska.
När nu bara elka, kränkande ord kom ut ur deras munnar.
Jag fick lättare att göra detta beslutet.
Tänker på andra som kan bli påverkade av mitt val.

Jag talar ej om allt för någon vad jag GÅR igenom när de ej kan bemöta mig i det jag är i med nuet.

Ingen vet alla mina tankar och känslor ibland försöker jag förklara att man bli påverkad efter ett sexuellt utnjuttande.
Ändå ska jag sen berätta det för 10 personer, för att förtydliga min reaktion ex när nån sätter händerna runt min hals tänker jag på strypgrepp som skedde.
Att blotta sig hela tiden för att öka förståelse är ej kul eller värdigt.

Fast jag är ju så hemsk, men när jag hjälper alla med allt hela tiden från utbl jag inom hsl Ex BLT, men till hjälpa med smärta med Alfnearings produkterna.
Jag anser mig ej hemsk
Förvirrad o trött js

Jag har kämpat mig igenom livet hittills och tagit mig framåt. Många nya hinder finns och kommer nya.

Så hur hemsk nu må andra tycka vet de ej hur det är att leva med EDS, POTS Och så många fler reumatiska diagnoser och mjukdelar/inre organ som dör ut, men jag är ens fyllda 45 år

De flesta tycker jag ser ut att vara i 30års åldern Så det lever jag med på,
Uppfostrat min son helt själv utan nån annan då även släkten i Sverige valt att ta avstånd ifrån mig sedan av vissa när jag låg i magen.


Ni där ute med långvarig
Kronsik smärta

Det kan kännas orättvist att vissa av människan få allt att kämpa med
Klart att det är tufft att aldrig komma över vattenytan utan hela tiden kämpa för luft.
Jag har tagit mig igenom mycket och få kämpa extra just nu att få balans i livet.

Hitta vägar som kan Avlasta mig lite
Hitta fler guldklimpar i vardagen
Teckna mer
Prata med syster Yster, men syrran.
Börja klippa navelsträngen till mycket

Hitta fler hoppy, planera in tatueringarna.

Påbörjade en i måndags, det skall dit skuggor och färg.
Så korset är lånad bild likväl färgen på rosen
Det kommer bli så i slutändan.. I wish 💕

Sovandes i morse, men var ej ensam i sängen, och nån som höll mig varm😻



Slutet....
Jag tänker ej att ge upp så länge BUS finns kring mig.
Är mitt allt nu och föralltid.

Idag ska jag bus, Å ta ledsagning och titta på en kattunge som är 4 veckor snart.

VISST Ja!!!
Jag blev bedragen på nätet, men lurad manupulerade mig
Jag åkte dit på hennes ord och nu har inte bara jag anmält henne utan snart ett dussin. Jag pengarna är borta och ingen katt fanns ens att få kela med. 
Jag struntar i att om hon gör motanmälan när jag har allt på sms och messenge. 

Skulle ju avsluta med +positivitet... 

Byte en tjänst mot en annan, men då jag ej fick hänga upp en hängstol. 
Det ordnade sig iallafall då. 

Puss på pannan 😘 



Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...