fredag 3 juli 2020

Förakta alla falska o lögnare

Att igen få höra hur hemsk jag är, men misstolkas om och om igen. Då mina stämband är sönder låter min röst skrovlig som visst är kännt med EDS. För att oftas ens bli hörd behöver jag en röst förstärkare. Jag känner oft smärta av den pga hur den sitter. Att idag ansträngda rösten tolkas som dålig attityd, men ton.
Sen för att komma förbi skrovligheten måste jag intill skrika. Det gör ont i lungorna bronkerna och halsen.
Men näää När jag tala tydligt är jag arg säger personalen.
När dom vet vet att jag i dagsläget inte kan bli arg pga testosteron brist.

Nu är jag skita trött då natten ej gav mig mycket till sömn.
Hemtjänst har gått på 2h så ska vila innan klockan 12 eller måla... Ja jo min axel gick ur led denna vecka så den ska med

Har nog nu hittat kattunge tack Å för all din hjälp och grattis på födelsedagen för bli mor/farmor. Fantastisk vacker blev hon med vita fläckar som skapa scharm

Stort tack till SiS där jag nu ska göra meditiationen


Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...