lördag 3 november 2018

Hemtjänst eller hemvård

Har du som jag tyvärr inget val än att ha hemtjänst för att kroppens kan någonsin får jag vila chans till att vila visa personer som inte har en handfallenhet jag varje arbetspass lättare att en paus till vila men när personer som inte vet vad Afasi är vad det innebär och själva är helt nya inom vården. Vana med städa istället för vård och kommer till mig där det är i stort sett det är,
 det är bara omvårdnad och jag måste delegera allt in i minsta detalj det tar så mycket på kraften på lungorna på kroppen att tala om vad en person måste göra i två timmar när jag i stället förlora Energi och Kaft och styrka faktiskt också glädje.

Ta min kropp svarar på negativ stress genom att försämra förvärkar diagnoser symptom ökade progressiva i kroppen så det som hände att jag blir sjukare ja den stress den och otryggheten.
Jag har inte den kraften Jag har inte den energin att ge till personal utbilda personal dessa tabletterna



Som jag tar nu på kvällen Jag tar inte tabletter för jag vill
utan för att jag måste för att det faktiskt så här men jag inte vill säga det själv så är jag riktigt sjuk Jag äts upp inifrån och ut och jag har ingen kontroll
Är det något i min kropp länge och det är så mycket som jag saknar som alla tar för givet.
Ut och gå, äter god mat och får behålla maten inte över allt svårt med andning  för vissa aromer
 Det sociala vad som så
saknar jag jobbet....behovet människor inom akuten,
det frivilligheten inom boxningen, som är 16 år som PT.

Idag är de annat, hemtjänst och hemvård 4 ggr per dag.
Samtidigt ett Liv.
Som jag ej har
Laga 2 till 3 middagar per dag till Bus.
Är den bästa mamman.
Resultatet är Buset
Fast jag är tappad.... Jag målar, visst gör jag det.


När jag gick ut sist var 2007 när min mamma dog.
Jag tar hand om mig så gott o mycket jag kan.
Rugguggla nä tack
Kämpar så att hålla skalet helt och själen som är allt.
Själen rör ingen, förutom med kärlek och värme

Fast det betyder ej att kroppen mår bra

Ni kämpar
Stor kram till er


Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...