fredag 9 september 2016

Kärlek och döden

Att leva med en kropp där ni ej ser hur sjuk, trasig den är.
Inte alla med Ehlers Danlos Syndrom få det progressivt och aggressivt, där är jag i dag.
Ber om hjälp som leder till själp.
Nu har det som skulle leda till avlastning, till en mer human vardag
För mig att känna mina gränser och då en bättre balans med skoven

Jag gillar inte konflikter ändå hamnar jag i dom.

En fråga, ett påstående
Bara jag ingen annan kan tala om vad jag upp lever som en kränkning.
Påstå ej igen vart jag ska lägga mina tankar och själ i.

Efter 14 dagar i oro, förvirrad
Skrev jag en hel del meddelande.
Om jag ej priotera mig och be om stöd för detta.
För (givetvis ) lägger kropp och själ snart av.
I går fakta som visar att jag försämtas och stressen i tron på stöd som är en vidrig kram.

Idag pressade jag mig att få på mig kläder, dåligt med handräckning.
Tog mig till ett av mina längsta jobb.
Första gången 1992
Fritidsgården som jag vårda ömt.
Härligt med gamla jobba kompisar men oxå jobbigt de vet inte riktigt hur de ska te sig.
IDAG fick jag härlig och ny positiv kritik
Att jag är vacker
Att jag vet hur man använder make upen.
*Tack!!!*


Känner att en paus är ett måste.
Med mer bevis och fakta är kampen tuffare

Stå på er, visa ödmjukhet med en bestämnde underton

Jag vet nu idag hur jag hanterat o hantera de förändringar som sker och alla uppoffringar.
Har jag idag smink och accessoarer
💋💋💋

Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...