lördag 3 september 2016

Jag ger upp

Många frågar mig Hur och vart jag hitta drivkraften. För överlevnad, för en framtid.

Av många anledningar 
Har spridit för andra i hela mitt, sökandet av en likvärdig som jag. 
Skillnaden är att Den personen hade/måste vara starkare än jag, psykiskt och fysiskt, framför allt starkare mentalt.
Tyvärr har jag ej hittat den handen som håller min rygg.

Efter alla boende, 1hand, 2hand.

Där jag sitter nu har blivit mitt första hem.
Ingetligen ser jag ett behov av puts och städ varje dag.
Att dammsuga gångvägen 5-8 gånger per dag.
Idag har det bestämts att dammsuga är 1 gång per månad.
Sen påstå att jag ska släppa taget och överlåta allt.
*så då ska jag nu få vantrivas, o bo för mig i skit och äckel?!*
Fast...Min kropp och jag skiftar snabbt. 
Klockan 9.00-"ska jag hjälpa dej med kläderna?"
Jag svara Nej
För just då brinner huden 
Nu 3 timmar senare Få jag ej hjälpen för jag avsatt mig den när det passade tiden.

Nu ligger jag nedanför sminkbordet fryser,svettas, skakar 
Kraften tog slut
Kan ej ta mig upp
Behöver med på tjotahawit
Larmade 12.37 tiden nu.13.00-operatören ringde aldrig upp som hon sa. Är det så att personal (ansvariga) ej lämnat mitt nya nummer?
* va fasen va detta? 
Larmpersonal kommee sliter upp mig i sängen och sen går 
Men...Jag behöver hjälp till toaletten, och ja klä på mig.  Axlarna ömma rejält, då hon grabbade tag i mina armhålor 
.

Nu sitter jag här själv, då jag dra koppen i motvind märker jag redan av konsekvenser 
Dubbelseende
Halsbränna 
Buss-gled igenom rusta-30min till nästa buss-vänta
Var det värt att pressa kroppen så jag föll ihop-larmade-uppkastad i sängen
Smärta i nacke och axlar


Att komma ut Själv om så för 60min. 
För sen måste jag hem och ta emot återhämtning 

I sökandet för en så lång framtid som möjligt. Har jag gjort allt jag nu kan, med att bygga upp en trygg grund för min kropp.

Vad händer?
Absolut det värsta min fristad har tagits i från mig genom att göra sina regler och normer i mitt hem.
Respekt 
Ärlighet 
Empati
Är längre kvar

Tid för andras liv och schema


Hemma fast så slut och utmattad att stanna här en stund 

Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...