tisdag 8 mars 2016

Tystnaden...

Jag har varit tyst ett par veckor med all anledning, det har varit som ett vulkanutbrott.
Rädsla, tilllit, hoppet har förändrats  inför vissa personer eller enheter.
Det finns inte många människor jag förakta, eller tycker är mindre begåvade, fast
FEGHET
LÖGNARE
Att snacka om andra måste ta energi, så varför göra detta! Om till och med ni känner varandra, bekanta eller nära vänner.
Då krävs det något jag inte stå bakom...

Jag har även gjort val som jag funderat på att unna mig i snart 5 år.
Så tid bokad
Sen kom steget...
Behöver spara kraft och energi till habilitering och familjen ännu mer.
Nu i puberteten krävs extra styrning, stöd och vägledning. Alla dessa hormoner som far runt.
Med rätt redskap går det...

Blir ej så lång text fast det hänt och vart en tid...Mer svar längre fram.
Ps. Tumören är under kontroll❤

Vad händer nu i mig och mina tankar?
Ja, jag försöker hitta en balans i allt som dras upp, vården som ej funkar, inga återkopplingar, motfrågor istället för svar.
Även där få Dom ärligheten av mig.


Nåt som jag är Lejonmamma, också en kvinna som gått på många vägar.






         Som maskrosen, även om du klipper toppen,              försöker ta bort rötterna, Reser jag mig upp!

Lånade bilder

Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...