måndag 28 mars 2016

Besviken


Naiv
Blåögd
Trosklydig
Okritiskt
Lättlurad

Många fler synonymt finns det där hur dum Jag är för att lita på människan.
Ändå lär jag mig inte att elaka, grymma
människor har inget annat än att kritisera, döma andras levande.
Jag vet också saker, skillnaden är att jag ej ljuger...
Ja, du är alkoholist, du lever i misär, tar ej emot hjälp.
Jag försökte att få Dig själv att göra en ändring genom att förstå din egna situation

Denna lilla byhållan är mer fylld av skitsnack än i en mulltoalett.

Livet isig ger knappt någon vila och kanske är det så menat för mig.
Då önskar jag en förändring.
Jag anser att en människa kan aldrig bli fullkomlig, därav utbildning, skaffa kunskap, uppdaterar mig.
Däremot är det så många som känner att de ej vill lyssna på råd. Även om du bry dej om denna där...
Så då i deras ögon är du/jag ej ens vuxen.
Har du hittat rätt väg till självutveckling?

Jag vet vad jag vill utveckla hos mig själv, & vad jag behöver förstärka.
Att få stöd och trygghet om vad mina grundpelare stå på.
Min moral Och etik
I mitt fall även den andliga utvecklingen.

Förstå er mina vänner att den sidan är nerlagd. Kankse aldrig ens fallit tanken på en andra sidan.
Död är död

Maskrosbarn
Fast mitt fortsätter
Av kränkningar, psykisk ner tryckning & övergrepp som händer mig ofta.
Från vårdpersonal, bekanta...& "vänner"
Vissa är fega och stå bakom ryggen.
Annars försöker jag informera först av allt hur jag upplevde situationen.

Svårt när inte alla kan stå bakom sina grymma ord.

Det har vart tufft nu ett tag, då saker kring mig stressa kroppen är = skov.
Sedan december få jag nu skov på skov.
Alltså de alla meddiagnoser som gör vardagen lite svårare.

Gör allt för att få kontroll,  med myndigheter i Sverige kan jag nog intill glömma detta.

Saker, många...försvinner, dras ner.

Livet är sårbart, att leva är de inte

På tal om Maskrosbarn....Älskar denna







Ge aldrig upp!
Magkänslan brukar stämma...
Stå på dej, ingen känner dej så bra som Du.
💋

Inga kommentarer:

Sakta kommer lienannen

 Multisjuk.... Har mer  meddiagnoser än jag någonsin kunnat tänka mig att gå att sätta in i en kropp. Listan är lång med diagnoser, symtomer...